رأی هر نفر در انتخابات یاری‌رسان رزمندگان اسلام است
کد خبر: 4197324
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام رفیعی:

رأی هر نفر در انتخابات یاری‌رسان رزمندگان اسلام است

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت قدردانی از نعمت انقلاب گفت: پیش از انقلاب اسلامی، سفیران آمریکا و انگلیس به راحتی بالاترین مهره‌های نظام را عوض می‌کردند، در عین اذعان به نقدها و اشکالات، هیچگاه نباید قطار انقلاب را متوقف کنیم بلکه باید با حضور پرشور در انتخابات، خون شهدا را پاس بداریم؛ زیرا هر رأی ما و حضور ملت در انتخابات، در واقع یاری رساندن به رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف تقابل حق علیه باطل است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی، استاد حوزه علمیه، در محفل معارفی حرم مطهر که شامگاه 11 بهمن‌ماه، در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام پر خیر و برکت ماه رجب، بیان کرد: امام خمینی(ره) با اخلاص، توکل بر خدا و با همت مردم این انقلاب را به پیروزی رساندند؛ یکی از راه‌های حفظ نظام و انقلاب اسلامی مأیوس نبودن، حضور مردم در صحنه و مشارکت در انتخابات است.

رفیعی با اشاره به تلاش‌های دلسردکننده دشمن در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی گفت: ایجاد یأس، ناکارآمدی و دلسردی از نظام اسلامی مهمترین راهبرد دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اهمیت قدردانی از نعمت انقلاب بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، سفیران آمریکا و انگلیس به راحتی بالاترین مهره‌های نظام را عوض می‌کردند، در عین اذعان به نقدها و اشکالات، هیچگاه نباید قطار انقلاب را متوقف کنیم بلکه باید با حضور پرشور در انتخابات، خون شهدا را پاس بداریم؛ زیرا هر رأی ما و حضور ملت در انتخابات، در واقع یاری رساندن به رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف تقابل حق علیه باطل است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در آیات سوره آل عمران مباحث مختلفی تبیین شده است، یادآور شد: بخش عمده‌ای از آیات سوره آل عمران در حال و هوای جنگ بدر و احد نازل شد.

رفیعی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ آیه از سوره آل عمران به دنبال داستان دیدار مسیحیان با پیامبر اعظم(ص) در مدینه نازل شده است، اظهار کرد: مرحوم طبری در مجمع البیان می‌نویسند؛ ۶۰ نفر از مسیحیان به مدینه آمدند و خدمت پیامبر اسلام شرفیاب شدند که ۱۴ نفر ایشان از دانشمندان، علما و شخصیت‌های بزرگ مسیحیت و ۳ نفر نیز از سردمداران مسیحیان آن روزگار بودند.

وی افزود: وقتی سردمداران مسیحیان خدمت پیامبر(ص) رسیدند، حضرت آنان را به اسلام دعوت کرد و آنان در پاسخ گفتند: «ما دین داریم چرا باید به اسلام بگرویم؟»، حضرت محمد(ص) فرمودند: «نخستین اشکال شما این است که حضرت عیسی(ع) را پسر خدا می‌دانید و صفات خدا را برایشان قائلید؛ حضرت در ادامه به صفات موروثی فرزند از پدر اشاره نموده و می‌فرمایند: «اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ، خدای یکتا که جز او هیچ معبودی نیست، زنده و قائم به ذات است؛ آیا حضرت عیسی اینگونه است؟»

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بیان کرد: رسول الله(ص) در ادامه ضمن تصریح بر نامیرا بودن ذات اقدس الهی می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ، هیچ چیزی بر خدا مخفی نیست و ذات اقدس الهی عالم الغیب و الشهادة است، همچنین فرمودند: «ربنا لا یاکل و لا یشرب؛ پروردگار ما نه چیزی میخورد و نه چیزی می‌نوشد؛ آیا عیسی(ع) نمی‌خوابید و غذا نمی‌خورد».

رفیعی ضمن تبیین تأکید پیامبر اسلام بر تولد حضرت عیسی(ع) از رحم حضرت مریم(س) گفت: این که حضرت عیسی(ع) به دنیا آمده است و از نبود بود شده، خط بطلانی بر باور غلط خدایی حضرت عیسی(ع) است.

وی با بیان این که فرازهای ابتدایی سوره آل عمران به ویژگی‌های ذات اقدس الهی اشاره می‌کند، یادآور شد: مفسران بزرگ اسلامی احتمالات زیادی را نسبت به حروف مقطعه آیه ابتدایی برخی از سور قرآنی بیان و آن را رمزهایی بین خدا و پیامبر اسلام ذکر نموده‌اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به ویژگی‌های کتب آسمانی گفت: تورات و انجیلی که اکنون به آن دسترسی داریم، نسخه‌ای تحریف شده است؛ خبر از بعثت پیامبر اعظم(ص) و دین پایانی، یکی از مواردی است که علی‌رغم تحریفات تورات و انجیل، بدان تصریح شده است.

 رفیعی در تبیین آیه شریفه « نَزَّلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ»، تصریح کرد: قرآن کریم که تدریجاً به حق و راستی بر پیامبر نازل شده، تصدیق کننده کتاب‌های پیش از خود اعم از تورات و انجیل است؛ قرآن کریم وسیله هدایت الهی و فرقان یعنی مایه جدایی حق از باطل است؛ مسلماً کسانی که به آیات خدا کافر شدند، برای آنان به کیفرِ کفرشان عذابی سخت است و خدا توانای شکست‌ناپذیر و صاحب انتقام است.

انتهای پیام
captcha