افتتاح پروژه‌های دهه فجر در خراسان جنوبی
کد خبر: 4197664
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
همزمان با سومین روز دهه فجر رقم خورد؛

افتتاح پروژه‌های دهه فجر در خراسان جنوبی

همزمان با سومین روز دهه فجر و با حضور استاندار خراسان جنوبی پروژه‌هایی افتتاح گردید.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی همزمان با سومین روز دهه فجر و با حضور استاندار خراسان جنوبی پروژه‌های زیر اجرا شد؛

کلید دو واحد مسکونی معلولین و سرپرست خانوار در روستا غنی آباد تحویل شد.

در جریان سفر استاندار به شهرستان بشرویه و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، این دو واحد مسکونی در روستای غنی آباد از توابع شهرستان بشرویه واگذار شد.

عملیات اجرایی احداث این دو واحد مسکونی اوایل امسال آغاز شده و امروز طی مراسمی تحویل شدند مجموع اعتبار هزینه شده برای احداث این دو واحد مسکونی 15 هزار و 530 میلیون ریال عنوان شده است.

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی، آسفالت معابر 5 روستا در بشرویه به صورت متمرکز به بهره برداری رسید همزمان با سومین روز دهه فجر و در جریان سفر استاندار به شهرستان بشرویه، پروژه آسفالت معابر 5 روستا به صورت متمرکز در روستای غنی آباد افتتاح شد.

این پروژه تحت عنوان بهره برداری 27 هزار و 700 متر زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر 5 روستا در فهرست برنامه‌های استاندار در سفر به بشرویه پیش بینی شده بود عملیات اجرایی این پروژه با اعتبار 46 هزار میلیون ریال، سال 1401 آغاز شده است با اجرای این پروژه 2 هزار و 900 نفر اهالی روستاهای غنی آباد، شهرک امام، نیگنان، شهید قاسم پور و فتح آباد از راه آسفالته ایمن برخوردار شدند.

کاشت نهال در عرصه 406 هکتاری ریگ بشرویه در جریان سفر استاندار خراسان جنوبی، به طور رسمی آغاز شد در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، غرس 60 هزار اصله نهال در عرصه 406 هکتاری ریگ بشرویه برنامه‌ریزی شد تاکنون 32 هکتار از این عرصه چاله کنی شده و امروز و در جریان حضور استاندار، 800 اصله نهال قره داغ، تاغ، گز شاهی و ... در این منطقه کاشته شد.

این عرصه در منطقه شمال شهر بشرویه و در بالا دست اراضی کشاورزی و باغات مردم واقع شده و کاشت این 60 هزار اصله نهال، حرکت ماسه‌های روان را مهار خواهد کرد.

موضوع تکمیل پروژه یادمان شهدا به عنوان یکی از پروژه های نیمه تمام شهرستان بشرویه در دستور کار فرمانداری و دستگاه متولی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از اتمام کار، امروز طی مراسمی به بهره برداری رسید مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه 8 هزار و 100 میلیون ریال گزارش شده است.

این واحد بومگردی با سرمایه گذاری 3 میلیارد تومانی (30 هزار میلیون ریال) بخش خصوصی احداث شده است عملیات اجرایی این پروژه سال 1400 آغاز شده است راه اندازی این واحد بومگردی، 5 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

عملیات اجرایی این پروژه سال1401 آغاز شده است که مجموع اعتبار هزینه شده برای احداث این زمین 18 هزار میلیون ریال، معادل 18 میلیارد ریال برآورد شده است که این چمن مصنوعی، شرایط مناسبی را برای ورزش 5 هزار نفر جمعیت دانش آموزی شهرستان بشرویه فراهم آورده است.

یک باب مدرسه 6 کلاسه خیرساز افتتاح شد اعتبار هزینه شده برای احداث این آموزشگاه 75 هزار میلیون ریال عنوان شده است180  دانش آموز شهر بشرویه از عواید این واحد آموزشی بهره مند می‌شوند.

افتتاح ساختمان اداره تأمین اجتماعی شهر بشرویه با اعتبار 150 هزار میلیون ریال با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی رقم خورد.

انتهای پیام
captcha