۲۹ شهید سهم کرمانشاه از شهدای غریب اسارت
کد خبر: 4198350
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

۲۹ شهید سهم کرمانشاه از شهدای غریب اسارت

دبیر ستاد ملی کنگره شهدای غریب اسارت کرمانشاه، گفت: از مجموع شهدای غریب اسارت کشور، ۲۹ شهید متعلق به استان کرمانشاه است.

برگزاری یادواره شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نخستین یادواره شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز ۱۷ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات بنیاد شهید و ایثارگران با حضور خانواده شهدا و مسئولان استانی در کرمانشاه برگزار شد.

خسرو شهیدی، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار کرد: تفاوت یادواره شهدای غریب اسارت با برنامه‌های ملی در این است که این یادواره برای شهدایی برگزار می‌شود که هنوز جامعه آماری آنان تکمیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۳۲ شهید دوران اسارت در کشور شناسایی شده‌اند، افزود: اطلاعات شهدای غریب اسارت از طریق اطلاعات همرزمان و آزادگان، سلیب سرخ و کمیته جست‌جوی مفقودین دریافت شده است.

شهیدی گفت: شناسایی شهدای غریب اسارت از اهمیت خاصی برخوردار است و براین اساس در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور که شهید دوران اسارت تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند این رویداد برگزار می‌شود.

در ادامه سید نورالله موسوی دبیر ستاد ملی کنگره شهدای غریب در اسارت استان کرمانشاه، اظهار کرد: شهدای غریب اسارت از شهدای عزیزی بودند که در اردوگاه‌های دشمن زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود: برگزاری یادوراه‌های شهدا نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه دارد.

موسوی تصریح کرد: باید مردم با بخشی از فداکاری و از خودگذشتگی شهدای والامقام دوران اسارت که اقتدار و امنیت نظام اسلامی ایران را مدیون ایثار این عزیزان هستیم، آشنا شوند.

دبیر ستاد ملی کنگره شهدای غریب در اسارت استان کرمانشاه، گفت: آمار آزادگان استان کرمانشاه ۱۷۲۶ مفر است که از این تعداد ۱۳۲۲ نفر در قید حیات هستند.

وی به آمار شهدای آزاده در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: آمار شهدای آزاده استان ۷۳ نفر است همچنین ۲۹ شهید غریب نیز در سطح کشور متعلق به استان کرمانشاه است.

موسوی در پایان اظهار کرد: ما در قبال خون شهدا مسئولیم و باید راه شهدا زنده نگه داشته شود چرا که آنان شرایط سخت و رنج‌ها را به جان خریدند و موجب عزت و سربلندی اسلام شدند و مادامی که شعار ما عزت، استقلال و آزادی از زیر یوغ استکبار و استعمار است همچنان در میدان ایستادگی و مقاومت هستیم.

انتهای پیام
captcha