طرح مطالبات قرآنی از نمایندگان مجلس در برنامه «نطق آزاد» + فیلم
کد خبر: 4199550
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

طرح مطالبات قرآنی از نمایندگان مجلس در برنامه «نطق آزاد» + فیلم

مدیران تعدادی از مؤسسات قرآنی مردم نهاد با حضور در برنامه تلویزیونی نطق آزاد که از شبکه دو سیما پخش می‌شود به بیان مطالبات قرآنی خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره آینده پرداختند.

طرح مطالبات قرآنی از نمایندگان مجلس در برنامه «نطق آزاد» + فیلم

به گزارش ایکنا، برنامه نطق آزاد که این روزها به مناسبت نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه دوم سیما به روی آنتن می‌رود، شب گذشته 23 بهمن‌ماه میزبان تعدادی از مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از استان‌های مختلف کشور بود.

در این برنامه مدیران عامل اتحادیه‌ تشکل‌های قرآن و عترت استان‌های یزد، لرستان، خراسان رضوی و نماینده مدیرعامل اتحادیه استان خوزستان در این جلسه به ایراد سخنانی پرداختند. 

از جمله مشکلات و مطالبات مطرح شده در این جلسه می‌توان به مواردی همچون «ورود مجلس برای تحقق هدف ١٠ میلیون حافظ قرآن کریم»، «بحران تعطیلی مراکز آموزش قرآن کریم»، «مشکلات مربوط به امور مالیاتی» و ... اشاره کرد.

سوال از نمایندگان مجلس در خصوص عدم اجرای قانون اختصاص درصد خاصی از هزینه دستگاه‌های دولتی در زمینه تولیدات فرهنگی و قرآنی، سوال در مورد چرایی عدم واگذاری مدارس به مؤسسات قرآنی با وجود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشکلات مربوط به محل فعالیت مؤسسات قرآنی، نگاه اقتصادی دستگاه‌ها به مؤسسات قرآنی مردم نهاد از دیگر مواردی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد. 

براساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این برنامه موضوعاتی همچون اختصاص بخشی از درآمد نفتی استان‌های نفت‌خیز برای فعالیت‌های قرآنی، عدم آموزش صحیح قرآن کریم در مدارس و دانشگاه‌ها و لزوم ورود مؤسسات قرآنی به امر آموزش مورد بحث قرار گرفت. 

درخواست رفع مشکلات بیمه‌ای مؤسسات قرآنی در سازمان تأمین اجتماعی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد تأکید اکثر حاضران در این جلسه قرار گرفت. 

برنامه‌ریزی شده تا موارد مطرح شده در این برنامه برای نمایندگان مجلس آتی ارسال شود. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز 11 اسفندماه برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha