شبکه کودک در ماه رمضان شبانه‌روزی است + فیلم
کد خبر: 4203706
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
مدیر شبکه کودک و نوجوان:

شبکه کودک در ماه رمضان شبانه‌روزی است + فیلم

محمدصادق باطنی گفت: آنتن شبکه کودک در ماه رمضان به روال سال‌های گذشته شبانه‌روزی می‌شود و در طول روز ۱۴ ساعت برنامه جدید در حوزه کودک داریم که مربوط به تولیدات عروسکی و انیمیشن می‌شود.

شبکه کودک

به گزارش ایکنا، نشست رسانه‌ای محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک و نوجوان برای معرفی برنامه‌های ماه مبارک رمضان و عید نوروز صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در ساختمان شبکه کودک برگزار شد.

در ابتدای نشست باطنی گفت: روز درختکاری است و مسئله درخت و درختکاری در سال‌های اخیر جدی شده است. امروز از پوستر اولیه «ماجرای نوید» با محوریت درختکاری می‌خواهیم رونمایی کنیم. امروز راه‌اندازی اپلیکشن «فراامید» را خواهیم داشت که افزونه متاورسی شبکه امید است. رونمایی از صفحه اختصاصی شبکه امید، شبکه نهال و پویا در پیامرسان شاد با حضور دکتر حکمتی کیا مدیرعامل شاد نیز انجام خواهد شد. با تمام محدودیت‌هایی که وجود داشت دست شبکه امید و کودک در ماه رمضان و نوروز امسال پر است و تمام تولیدات دو شبکه کودک و امید در نوروز و رمضان امسال تازه است. آنتن شبکه کودک در ماه رمضان به روال سال‌های گذشته شبانه‌روزی می‌شود و از سحر بسته سحرگاهی خواهیم داشت و در طول روز ۱۴ ساعت برنامه جدید در حوزه کودک داریم که مربوط به تولیدات عروسکی و انیمیشن می‌شود.

مدیر شبکه پویا ادامه داد: همچنین در شبکه امید ۹ ساعت برنامه جدید و تامینی داریم و برای اولین بار دست دو شبکه تا این حد پر است. در شبکه کودک چند اتفاق مهم رخ می‌دهد و تحول آنتن شبکه در عرصه تولیدات عروسکی است. در طول روز ۶ برنامه عروسکی برای خردسال و کودک داریم. ۹ انیمیشن سریالی ایرانی جدید در شبکه پخش خواهد شد که تاب حال سابقه نداشته است و خبر از یک تحول در تولیدات ایرانی انیمیشن دارد. نکته بعدی انعطاف رمضانی شبکه کودک است. «سحر با خدا» پرمخاطب‌ترین برنامه دینی شبکه کودک در محدوده افطاری است و امسال جُنگ دختری «جشن فرشته‌ها» را داریم که آنتن را از زاویه دخترانه رمضانی می‌کند. اتفاق بسیار مهم بعدی آنتن، فصل دوم جشنواره عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» است. جشنواره عروسک‌خونه با موفقیت چشمگیری در جذب مخاطب روبرو بود و امسال هم فراخوان دادن شده و در سال جاری ۱۰۰ نمایش عروسکی برای این جشنواره ارسال شد که ۲۲ اثر به بخش رقابتی راه پیدا کرد و مثل سال گذشته هم داوری تخصصی خواهیم داشت و هم خود بچه‌ها آثار منتخب خود را انتخاب می‌کنند.

مدیر شبکه کودک تاکید کرد: سال‌ها بود که نمایش عروسکی از سبد محصولات کودک فاصله گرفته بود و ما امسال چند برنامه عروسکی هم داریم. فصل جدید «ماجراهای نوید» با موضوع درختکاری است که علاوه بر انیمیشن یک برنامه عروسکی هم در کنار خود دارد و همزمان با آن کاراکترهای این انیمیشن به صورت عروسکی روی آنتن می‌آیند و درباره درخت و درختکاری صحبت خواهند کرد.

وی افزود: در کنار این برنامه در شهر تهران توسط شهرداری تهران یک «جشن رمضان» در حال برگزاری است که عروسک مل‌مل و بزباش در این جشن برنامه دارند و ویژه‌برنامه مل‌مل جشن رمضان هم پیش از اذان مغرب روی آنتن خواهد رفت. برنامه بعدی عروسکی ما سریال عروسکی «مزرعه دوستی ۲» است و این کار عروسکی هم در ایام نوروز از آنتن کودک پخش خواهد شد. همچنین مسابقه تلفنی زنده با محوریت حوزه کتاب به نام «کتاب شیرین» خواهیم داشت که بچه‌های سراسر کشور انشا الله با مخاطب صدهزارنفری روی آنتن به صورت همزمان حول موضوع کتاب و کتابخوانی مسابقه خواهند داشت.

شبکه کودک در ماه رمضان شبانه‌روزی است + فیلم

مدیر شبکه کودک درباره برنامه‌های حوزه خردسال گفت: در آنتن خردسال سه اتفاق مهم در ایام نوروز و رمضان خواهیم داشت. یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های ما «پاشو پاشو کوچولو» بود و فصل جدید برنامه با نگاه به ایران پیشرفته در آینده و با دستمایه قرار دادن موضوعاتی مثل سفر به فضا یا هوش مصنوعی با عنوان «پاشو پاشو قهرمان» پخش خواهد شد. برنامه بعدی خردسال برنامه «آفتاب مهتاب» است. برای اولین بار یک مسابقه پخش می‌کنیم. این مسابقه با دستمایه قرار دادن بازی هدف تشویق بچه‌ها به تحرک را دنبال می‌کند. برنامه مهم بعدی شبکه پویا برنامه «شب رویایی» است. یکی از مهمترین برنامه‌هایی که گروه سنی خردسال به آن نیاز دارد قصه شب و لالایی است. سال‌های سال از دیرباز تا امروز مادران ما برایمان قصه شب و لالایی خوانده و مادران امروز هم می‌خوانند و لالایی هم که ما گنجینه‌ای فولکلور در آن داریم برای ما نشانه‌های فرهنگی ارزشمندی هستند. برنامه «شب رویایی» با همکاری معاونت صدا به صورت آزمایشی روی آنتن خواهد رفت و قرار است بچه‌ها را از این مسیر به رویاهای شبانه راهنمایی کند که به لحاظ بصری با ساختار ساده‌ای دارد و تمرکز برنامه بر صداست و فایل صوتی در «ایران صدا» ضبط خواهد شد. بخشی از کارها در حوزه لالایی هم کارهایی هستند که در گنجینه رادیو داریم و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه کودک هم برنامه «سر سفره خدا» است، بیان کرد: در روز سال تحویل برنامه «سر سفره خدا» با تعداد زیادی از چهره‌ها و بازیگران حوزه کودک به صورت ویژه پخش خواهد شد و غیر از آن همه برنامه‌ها با طعم سال تحویل روی آنتن خواهند رفت. تا امروز سابقه نداشته که ۹ برنامه تولیدی داشته باشیم و در کنار این موارد بخش تامین شبکه کودک هم آنتن را با آثار روز دنیا پر خواهند کرد.

باطنی بیان کرد: امسال با یک اتفاق خوب در حوزه سینمایی‌های انیمیشن روبرو هستیم. در سال‌های قبل انیمیشن‌های فقط خارجی بود اما در دو روز اول سال انیمیشن «لوپتو» ۲۹ اسفند و «پسر دلفینی» دوم فروردین پخش خواهد شد.صنعت پویانمایی تحول بسیار بزرگی در حوزه انیمیشن به وجود آورده به‌نحوی‌که در یک‌و‌نیم سال گذشته ۴ انیمیشن حدود ۱۲۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در نظرسنجی‌هایی که در سازمان صداوسیما انجام شده شبکه امید در بین کل شبکه‌های سیما در تابستان شبکه دوم انتخاب نوجوانان و در پاییز شبکه‌ سوم بوده است. همچنین شبکه امید یکی از موفق‌ترین شبکه‌های معرفی مجری است. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که یک فراخوان استعدادیابی دهیم. تا به امروز ۴۰۰ اجرا ارسال شده است. سعید شیخ‌زاده مجری این برنامه است. برنامه ویژه بعدی یکی از پرسابقه‌ترین برنامه‌های شبکه، برنامه «بازی‌ویزیون» است که با یک بیان متفاوت تلاش می‌کند بهترین بازی که قابل توصیف باشد با یک بیان تخصصی روی آنتن ببرد. بازی ویزیون با محوریت گیم استریم پخش می‌شود.

در ادامه این نشست خاتمی مدیر تامین شبکه کودک اظهار کرد: ۲۲ فیلم سینمایی جدید خارجی هر روز ساعت ۱۴ پخش می‌شود. ۷ مجموعه جدید در کانال پویا روی آنتن می‌رود که ۲۴۰۰ دقیقه اثر خارجی جدید پخش می‌شود. پخش این آثار از ۲۲ اسفند آغاز می‌شود و تا عید فطر ادامه دارد. در کانال نهال ۴ ریل مجموعه خارجی دو‌ مستند، یک مجموعه جدید نوستالژیک و پنج مجموعه انیمیشن داستانی جدید داریم.

اسکندری مجری برنامه «بازی‌ ویزیون» در انتهای جلسه بیان کرد: «بازی ویزیون» یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌‌های حوزه بازی در صداوسیما است. این برنامه باعث شد نگاه به مقوله بازی‌ها متفاوت شود. سعی کردیم بازی‌هایی را معرفی کنیم که هم مخاطبان را جلب کند هم به خانواده بابت مضمون بازی اطمینان خاطر دهد. در این برنامه به سمت ترویج نرفتیم و سعی کردیم بازی را تحلیل کنیم.

انتهای پیام
captcha