روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
کد خبر: 4207422
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی زکات فطره از نظر شرعی اشکالی ندارد، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای معرفی روش‌های نوین برای پرداخت الکترونیکی زکات فطره و کفارات صورت گیرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، هشتم فروردین‌ماه در جلسه شورای زکات استان، با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی زکات فطره از نظر شرعی اشکالی ندارد، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای معرفی روش‌های نوین جهت پرداخت الکترونیکی زکات فطره و کفارات صورت گیرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط زیرساخت‌های آن فراهم شده است. 

وی با تأکید بر اهمیت زکات فطره گفت: باید ستادهای ساماندهی زکات فطره در شهرستان‌ها و بخش‌های استان با محوریت ائمه جمعه و براساس ضوابط موجود تشکیل شود.

آل‌هاشم ضمن اشاره بر توجیه مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری که در امر جمع‌آوری زکات فطره فعال هستند، افزود: لازم است نسبت به جانمایی صحیح صندوق‌های جمع آوری زکات فطره و تذکرات قانونی نسبت به تخلفات احتمالی اقدام شود.

امام جمعه تبریز، ضمن تأکید بر امنیت صندوق‌های زکات فطره گفت: برای تمام عاملین زکات فطره کارت شناسایی صادر شود و محوریت جمع آوری زکات نیز مصلی‌های سطح استان باشد. گزارش عملکرد مصارف زکات‌ها و کفاره‌های سال‌های گذشته به مردم ارایه شود و نسبت به مساله زکات فطره تبیین صورت گیرد.

آل‌هاشم، با تأکید بر استفاده از ظرفیت مبلغان دینی برای تبلیغ و تبیین پرداخت زکات فطره گفت: زکات فطره جمع‌آوری شده در امور محرومین هزینه شود.

انتهای پیام
captcha