درخشش حاکمیت قرآن با تداوم مقاومت
کد خبر: 4209447
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
آیت‌الله اختری تأکید کرد:

درخشش حاکمیت قرآن با تداوم مقاومت

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر مقاومت تداوم پیدا کند، شاهد درخشش‌های حاکمیت قرآن خواهیم بود، گفت: تعبیر قرآنی از حاکمیت در چهار کلمه اقامه صلاه، ایتای زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله محمدحسن اختری، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله محمدحسن اختری، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری در نشست «نقش جبهه مقاومت اسلامی در حکمرانی قرآنی» که عصر امروز، 20 فروردین از سوی بنیاد قرآن در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، گفت: یکی از نمودهای حمکرانی قرآنی، همین ماه رمضان است اما متأسفانه در شرایط فعلی جامعه به ماه رمضان، آنگونه که باید پرداخته نمی‌شود. 

آیت‌الله اختری اضافه کرد: رمضان، ماه قرآن و نزول قرآن است اما متأسفانه آنگونه که باید در شرایط فعلی جامعه به آن توجه نمی‌شود و از لحظات این ماه بهره‌مند نمی‌شویم. خداوند قرآن را به صورت جزء و یا کل در ماه رمضان نازل کرده است لذا انتخاب عنوان «حکمرانی قرآنی» انتخاب شایسته، درست و به جا است و باید بیش از آن به این موضوع پرداخته شود.

وی، نامگذاری این سلسله نشست به نام یکی از رهبران مقاومت، امام موسی صدر را تحسین کرد و افزود: امروز جامعه ما با قرآن آشنایی دارد اما جامعه هنوز جامعه قرآنی نیست. اگر خود را به قرآن عرضه کنیم،قرآن کریم ما را نمی‌پذیرد. 

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: بیانات دیروز مقام معظم رهبری با دانشجویان، یک گفت‌وگو، پیام جدید، دستورالعمل و فرمان جدیدی بود. شما می‌توانید با چنین جلساتی به تبیین بند بند این فرمایشات و عملیاتی کردن آن در سطح جامعه بپردازید. وجود ما وقتی مؤثر است که نقش‌آفرین باشیم و نقش مؤثر ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت متشکل از جبهه‌های متعدد و شخصیت‌های مختلف و گونه‌های علمی، عملیاتی، میدانی و درگیری است، اظهار کرد: جا دارد درباره آن شخصیت‌ها ساعت‌ها گفت‌وگو شود و نمی‌توان صرفاً در یک جلسه، درباره آن بحث کرد. 

آیت‌الله اختری اظهار کرد: آنچه امروز در لبنان می‌بینید از عظمت، قدرت و توانمندی تشیع و اندیشه تشیع است. اساس، ریشه، مکتب و قاعده جبهه مقاومت از اندیشه تشیع و به عبارت صریح‌تر از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) است. 

مشاور رئیس‌جمهور بیان کرد: آنچه امروز می‌بینیم نتایج دستاوردها، آموزه‌ها و برکات یک نیروی مقاومت است که آن نیروی مقاومت، امام موسی صدر است و امروز شاهد هستیم شیعه در لبنان، جایگاه و مقاومت، قدرت اجرایی، سیاسی و حاکمیتی دارد. 

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه سخنرانی امام موسی صدر را گوش دهید تا به مفاد حکمرانی قرآنی دست پیدا کنید، ادامه داد: یکی از جبهه‌ها و عرصه‌های مقاومت تببین است؛ اینکه ما مراد خدا را برای جامعه شفاف کنیم. ما هم باید اصل معارفی را که می‌تواند برای جامعه نجات‌بخش باشد، مطرح کنیم چراکه اکنون زمینه برای صحبت و گفتمان فراهم است و  در کنار آن به رهبران مقاومت توجه کنیم و آن‌هایی که توانستند در جبهه مقاومت تأثیرگذار باشند را یاد کنیم. 

وی بیان کرد: باید به اصل مقاومت و به وجود آمدن جبهه مقاومت در مکان‌های مختلف و نقش آن در نجات انسان‌ها پرداخته شود.

آیت‌الله اختری تصریح کرد: باید همه ابعاد جبهه مقاومت و نقش جبهه مقاومت در زدودن و گسستن زنجیرهایی که به دست و پای انسان قرار داده شده و در جبهه مقابله با دشمنان تبیین شود. اگر مقاومت تداوم پیدا کند، شاهد درخشش‌های حاکمیت قرآن خواهیم بود. تعبیر قرآنی از حاکمیت در چهار کلمه اقامه صلاه، ایتای زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام
captcha