رژیم صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی است
کد خبر: 4209974
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
خطیب جمعه تهران:

رژیم صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به حملات هماهنگ و پرقدرت جبهه مقاومت از فلسطین، لبنان، عراق و یمن به مواضع رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل هم زوال خود را تجربه می‌‌‌‌کند و هم در یک محاصره و تله گرفتار شده و راهی برای نجاتش نیست و به نابودی‌‌‌‌اش ختم خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه امروز 24 فروردین تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت خود و نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی، گفت: تقوا نتیجه ایمان است. تقوا، ظرف قبول هدایت است؛ هم توشه برای زندگی ابد و هم لباس است. انسان با تقوا آبرو دارد و نیز تمکن زندگی اخروی نصیبش می‌شود.      

وی افزود: از اینکه در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی، قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده و این طلبه ناچیز امام زمان(عج) و رهبری و مردم را خطاب قرار دادند و موجب شدند به دلیل یک غفلت، دل مردم شکست و به شما هجمه شد، از همه خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده، نایب امام زمان(عج) و رهبرمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای عذرخواهی می‌کنم. همچنین از تک تک برادران و دانشجویان، فرهیختگان و مسئولان فداکار و جهادگر و طلبه‌پرور و شما مستمعان خطبه‌های این دو دهه اینجانب، عذرخواهی می‌کنم اما تشکر می‌کنم که این فضای تند برخواسته از بیرون در اراده شما هیچ اثری نگذاشت، با تمام وجود از شما تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه در خطبه اول سر سفره مبارکه حمد بودیم، بیان کرد: این سوره گنج، ابر باران زا و سفره نعمت الهی است، در این جلسه درباره ره آورد ماه مبارک رمضان می‌‌خواهیم نکاتی را بیان کنم. ماه مبارک رمضان، ماه محبت است. اگر در بهشت محبت نباشد، بهشت نیست. بهشت نیز به قشنگی دل‌‌ها است و خدای متعال ماه رمضان را سفره محبت خود برای بندگان قرار داده است لذا اسمش را ماه رمضان گذاشت که دل‌‌ها با بارش باران رحمت پاک می‌‌شود و هم گناهان می‌‌سوزد و فاصله بین عبد و مولا برطرف می‌‌شود و عبد با مولای خود انس پیدا می‌‌کند، سحرخیزی و شب‌‌زنده‌‌داری دارد. 

صدیقی با بیان اینکه با سفره‌‌هایی که خلفای الهی چون ابوحمزه ثمالی که از امام زین‌‌العابدین(ع) و یا دعای افتتاح که برای امام زمان(عج) است، پهن کرده اند، مردم از این ماه متنعم می‌‌شوند، گفت: آدم کرامت خدا را با این دعاها در وجود خود می‌‌یابد. ماه مبارک رمضان، ماه اشک، رحم، انسجام دل‌‌ها و زدودن کدورت‌‌ها، صله رحم، افطارهای مؤمنانه و کمک‌‌های مؤمنانه، ماه مراقبه و سیر و سلوک است. 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، قطعه بهشت است. ملکوت رمضان، حقیقت بهشت است و افرادی که اهل معنا هستند، این را می‌‌یابند. جدا شدن از ماه رمضان، جدا شدن از یک زمان نیست. امام زین العابدین(ع) تمام سوزش از جدایی این ماه است و ایشان دعای مفصلی در وداع ماه مبارک رمضان دارد. ماه رمضان همانطور که رهبری گفتند ماه مبارک و برکاتش مفصل است، دو قلم از برکات این ماه را به محضر شما تقدیم می‌‌کنم؛ یک، ماه رمضان تخلق به اخلاق روحانی است. فرشتگان غذای مادی نمی‌‌خورند، گوشت و خورشت و ... غذای ملائکه نیست. غذای ملائکه تسبیح الهی است و فرسوده نمی‌‌شوند و با غذای معنوی یاد و ذکر و تسبیح خدا همیشه زندگی عرشی دارند. 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان پذیرایی خدا این بود که ابتدا شما را با اخلاق ملائکه متخلق کرد که با وجود بهترین غذاها اما از آنها مصرف نکنید دلیل آن هم برای دوستی خدا و جلب محبت خدا است. خواست خود را فدای خواست محبوب می‌‌کنید، هنگامی این تمرین و ریاضت استمرار پیدا می‌‌کند، شما به یک اراده و عزم پولادین دست پیدا می‌‌کنید که در برابر همه قدرت‌‌های بیرونی و وسوسه‌‌های درونی می‌‌توانید خود را کنترل کنید. 

صدیقی بیان کرد: این بازدارندگی روزه که انسان اراده‌‌اش را تقویت کرد که به دنیای استکبار می‌‌تواند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل بگوید، این اقتدار است. این قدرت اراده یک ملت است که در اثر اقتدار اراده انسانی، قدرت‌‌های بزرگ هیمنه‌‌اش را از دست می‌‌دهد لذا با تمام قدرت‌‌ها دست و پنجه نرم می‌‌کند و همین اراده فاتح میدان است. اراده مقابله با نفس است که فرد را پیروز میدان می‌‌کند. 

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: ماه مبارک رمضان، مهمترین ارمغان و نتیجه‌‌ای که به ما می‌‌دهد اراده قوی است و بعد از رمضان، به مانند پیش از آن، دروغ نمی‌‌گوییم، غیبت نمی‌‌کنیم، در زمین دشمن بازی نمی‌‌کنیم، وحدت و اتحاد امت اسلامی مضاعف می‌‌شود و عیب برادر مؤمن را برطرف می‌‌کنیم، اخلاق الهی و عرشی مایه انسجام دل‌‌ها و جوشش چشمه محبت‌‌ها نسبت به یکدیگر بر سر سفره‌‌ میهمانی الهی است که نصیب فرد می‌‌شود. 

وی تصریح کرد: اراده قوی از این جهت مهم است که دشمن نمی‌‌‌تواند ما را از یکدیگر جدا کند و ما را از چشم هم بیندازد. 

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌دوم نماز جمعه تهران با تأکید بر ضرورت ارتباط دائم با خداوند، گفت: مسئله تقوا و رعایت تقوا بسیار مهم است. حضرت سیدالشهدا(ع) فرمودند «من شما را به تقوای الهی(حفظ حریم الهی و محبت و یاد خدا) توصیه می‌‌‌‌کنم که اگر تقوای الهی داشته باشید، خداوند ضمانت کرده است در آن هنگام، آنچه برای چنین فردی، مکروه و ناپسند است در مسیرش به چیز پسندیده قرار می‌‌‌‌گیرد».

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان امسال، بهار عبادت و فصل بندگی با بهار طبیعت مقارن شد، افزود: بنابر روایتی عید غدیر در نوروز بوده است و عید ولایت و استمرار ولایت است. تقارن این اعیاد و بهار قرآن، بهار دل‌‌‌‌ها، بندگی و عشق به زمان(عج) بود.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: اجتماع 100 هزار نفری در استادیوم آزادی، نوآوری بود که جلوه شکوه، عظمت و حماسه بود. این تدبیر سردار حسن‌زاده و سایر مسئولان فرهنگی، جلوه افتخارآمیز از شکوه معنویت بود که همه را در یک مرکز جمع کرد. احسان مؤمنانه، کمک به آزادی زندانی‌‌‌‌ها و حضور چند میلیونی در مراسم لیالی قدر ابتکار سازمان اوقاف و امور خیریه و همراهی خیرین با این سازمان و برپایی سفره افطار ساده در 396 امامزاده و بقاع متبرکه برای مجاوران و زائران از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان امسال بود.  

صدیقی با اشاره به ابتکار شهردار تهران در ابعاد مختلف، گفت: گستردن سفره‌های افطاری ساده که نوعی آموزش خوب برای زندگی به دور از تشریفات و ساختن به کم بود از جمله این فعالیت‌ها بود. اینها جلوه‌‌‌‌های سازندگی، فرهنگ سازی، نوآوری و زیبایی‌‌‌‌هایی است که شما مردم مؤمن و ولایتمدار با وجود این حجم از تبلیغات که وحدت، انسجام و امیدها را نشانه گرفته، با آن همراه بودید.

وی به برگزاری 15 هزار جلسه قرآن در منازل با همت شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: این امری بی سابقه بود که این میزان سفره معنویت و وحیانی در قالب جلسات قرآن در منازل گسترده باشد که جای تقدیر و تشکر و شکر دارد.

امام جمعه موقت تهران به تأکید حجت الاسلام قرائتی بر مسئله تفسیر قرآن و خواسته ایشان بر برگزاری منبرهای تفسیر، تصریح کرد و گفت: منبرهای ما، هر سه دهه تفسیر قرآن بود. به علاوه اینکه در 65 مسجد شناخته شده با توصیه و هدایت حجت الاسلام قرائتی، تفسیر قرآن رواج پیدا کرد.

وی ادامه داد: پویش روزه اولی‌ها و اجتماع عظیم آنها در ورزشگاه شهید شیرودی، شکوه، جلال و عظمت مانور همه پیروزمندان در جبهه رمضان در مصلاهای نماز عید فطر و دریافت مدال پیروزی و مغفرت از دست حضرت حق و محبوب مطلق عالمیان از دیگر برنامه های رمضانی بود که سپری شد.

صدیقی بیان کرد: در روایات آمده است فرشتگان الهى در صبحگاه روز عيد بر سر كوچه‌ها مى ايستند و مى‌گويند برخيزيد و به ديدار پروردگار كريمى برويد كه نعمت‌هاى فراوان مى دهد و گناهان بزرگ را مى بخشد. این یعنی بساط رب العالمین در روز عید به عنوان پاداش، گسترانیده شده است. پاداش خدا به مانند پاداش کارفرما به کارگر نیست. کاری که خدا از ما کشید برای اندوخته آخرت، خودسازی و کمال خود ما است. برای اینکه برای خود کار کردیم، خداوند منان به ما جایزه می‌دهد. بنابراین عطای پروردگار شبیه جایزه ملوکان نیست.

وی تصریح کرد: ملوک به افراد جایزه می‌دهد اما گاهی اخلاص در آن نیست و به خاطر تظاهر و همراه با محدودیت است اما این جایزه الهی، برای آزادی از همه گناهان و جهنم است که در اختیار بندگان قرار داده می‌شود. این حضور شکوهمند، عزت ساز، حماسه آفرین همه مردم مؤمن روزه دار و شتابشان بر حضور در مراکز نماز عید فطر جزو جلوه های جلال نظام اسلامی و ارمغان های دلپذیر خون های پاک شهیدان است، به ویژه در نماز عید فطر تهران که زیر آسمان در غیبت امام زمان(عج) شاهد بودیم که نماز عید به امامت نایب امام زمان(عج)، چهره نورانی، محبوب دل‌‌‌‌ها، رهبر مجاهد و انسان خودساخته اقامه شد و این نعمت وسیع و عظیمی بود.

امام جمعه موقت تهران درباره مسئله فلسطین و غزه، ابراز کرد: عظمت شکوه، پیروزی، صبر، شجاعت، ایثار و پایداری در مقاومت مردم غزه دیده می شود؛ مردمی که بیش از 33 هزار و 400 شهید تقدیم کردند و بیشتر شهدا از کودکان مظلوم و بی دفاع بودند که اخیرا در اثر ممانعت در رسیدن به کمک‌ها بخش عمده‌ای از کودکان دچار سوء تغذیه، گرسنگی، بی‌دارویی، بیماری هستند. اینها در ابعاد مختلف زیر سنگین‌‌‌‌ترین فشارهای رژیم جنایتکار خون آشام صهیونیستی هستند اما سنگر را ترک نمی‌‌‌‌کنند. همچنان حماس با قدرت این رژیم جعلی را مورد حملات راکتی خود قرار می‌‌‌‌دهد و از طرفی نیز مقاومت لبنان با برنامه منظم به طور مرتب نقاط حساس آنها را زیر ضربات شدید خود گرفته و انصارالله یمن آنها را در محاصره خوبی قرار داده و شریان‌‌‌‌های اقتصادی آنها را تحت فشار خود قرار داده است.

صدیقی گفت: لذا اسرائیل هم زوال خود را تجربه می‌‌‌‌کند و هم در یک محاصره و تله‌‌‌‌ای که برای خود فراهم کرده، گیر کرده است و راهی برای نجاتش نیست و به نابودی‌‌‌‌اش ختم خواهد شد.

وی تأکید کرد: علی‌‌‌‌رغم مقاومت، شهامت و شجاعت و دلاوری‌های حماس، حزب الله، انصارالله، حشد الشعبی و مردم قهرمان غزه، ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی درحالی که می‌‌‌‌بییند خون کودکان و زنان را به فجیع ترین وضع می‌‌‌‌ریزند، نه تنها به وظایف خود عمل نمی‌‌‌کنند بلکه همچنان اسرائیل را در این کشتارها کمک می‌‌‌‌کنند. علاوه بر این نکته مایه تأسف این است که دولت‌‌‌‌های کشورهای اسلامی برخلاف خواست ملت‌‌‌‌هایشان نه تنها قطع رابطه نکرده‌‌‌‌اند بلکه با حمایت و کمک رسانی به رژیم صهیونیستی به امت اسلامی و مظلومین بی‌‌‌‌پناه و خیانت کرده اند.

وی بیان کرد: همانطور که رهبر حکیم و فرزانه کشورمان فرمود این رژیم جعلی به هرجا راه پیدا کند، پشه‌‌‌‌ای است که خون می‌‌‌‌مکد. بنابراین همین حکومت‌‌‌‌ها نیز دستخوش بازی این رژیم جعلی خواهند شد.

خطیب جمعه تهران درباره شعار سال و نامگذاری آن به جهش تولید و مشارکت مردم، اضافه کرد: از دولت جهادی توقع دارم که کمیته‌‌‌‌هایی را متشکل از اقشار مختلف و صاحب نظران جبهه های مختلف اقتصادی، بازار، کشاورزی، صنعتی، بازرگانی بین المللی و افراد پخته تشکیل دهد و نحوه ارتباط ملت و دولت و مشارکت را تعریف کند و بعد تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار مردمی که می توانند در شکوفایی اقتصاد و پایین آوردن تورم، مؤثر باشند، قرار دهد و از اینها کمک بگیرند.

وی با اشاره به تورم و گرانی و بی ارزش شدن پول ملی، گفت: طرح‌های امام راحل و سیاست های رهبری باید عملیاتی شود و مردم نباید به این اندازه گرفتار مشکلات اقتصادی باشند تا هرچه زودتر با استمداد از خداوند و کمک گرفتن از مردم، مرهمی بر آلام مردم بگذارند.

صدیقی با اشاره به مسئله حجاب، افزود: حجاب، مسئله قرآنی، اسلامی، فقهی و جزو وظایف بانوان متدین است که قرن‌ها به آن پایبند بودند حتی در نظام طاغوتی، زنان عفیفه ما به تحمیل رضاخانی تن ندادند. دولت و قوه قضاییه و نیروهای مردمی، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان و رسانه ملی و تریبون‌ها باید در برنامه‌هایی هماهنگ به مسائل فرهنگی بپردازند.

وی تصریح کرد: مسئله بی حجابی خود یکی از فسادها است. مبارزه با فساد، صرفا فساد اقتصادی نیست که در آنجا دولت و قوه قضاییه پای کار هستند اما بی حجابی فساد قبول فرهنگ غربی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این چند دهه، چالش حجاب نداشتیم و غالب مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در این زمینه  قانون مدار بودند. امید است که در یک حرکت ملی این موضوع حل شود، ان‌شاءالله.

انتهای پیام
captcha