تنها راه نجات جامعه از منکرات امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 4210752
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

تنها راه نجات جامعه از منکرات امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه تنها راه نجات جامعه از منکرات امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: اگر این فریضه الهی را رها کنیم، مطمئن باشیم که به تدریج دامن خودمان و نسل‌مان را خواهد گرفت همچنان که تا حد زیادی چنین شده است.

امر به معروف و نهی از منکر

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور امام جمعه خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با تأکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد از مسئولانی که در این حوزه کوتاهی می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که به دنبال تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر هستند، نه تنها با اسلام و نظام اسلامی بلکه با اصل موجودیت و هویت ایرانی و جامعه اسلامی، مسئله دارند چرا که آزادی به معنای بی‌بند و باری نه با عقل سلیم سازگار است و نه با هویت ملی ایران.

وی با توضیح اینکه تنها راه نجات جامعه از منکرات امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: اگر این فریضه الهی را رها کنیم، مطمئن باشیم که به تدریج دامن خودمان و نسل‌مان را خواهد گرفت همچنان که تا حد زیادی چنین شده است.

زاهدی‌پور با توضیح اینکه اگر بی‌حجابی، ابتذال و بی‌حیایی از یک پدیده اجتماعی موقت، به یک واقعیت اجتماعی تبدیل شود، دیگر کنار گذاشتن آن به آسانی ممکن نخواهد بود، تصریح کرد: پدیده ضدانسانی و ضداخلاقی اگر به یک واقعیت اجتماعی تبدیل شود، به آسانی قابل تغییر نخواهد بود. چرا که واقعیت‌های اجتماعی به آسانی قابل تغییر نیستند.

امام جمعه خرم‌دره خاطرنشان کرد: فرهنگ حیا و فرهنگ امر به معروف و عفاف و حجاب واقعیت اجتماعی کشور عزیزمان است که دشمن با استفاده از غفلت مردم و به ویژه مسئولان در صدد تبدیل آن به یک واقعیت متقابل است.

انتهای پیام
captcha