از جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه تا اعتراف به شرایط وخیم اقتصادی تل‌آویو
کد خبر: 4210849
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
با تحولات فلسطین

از جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه تا اعتراف به شرایط وخیم اقتصادی تل‌آویو

ارتش رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایتی جدید در نوار غزه ۱۱ فلسطینی را به شهادت رساند. این درحالی است که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی شرایط اقتصادی این رژیم را وخیم توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه ۱۱ فلسطینی را به شهادت رساند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که در میان شهیدان این جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه، نام چندین کودک به چشم می‌خورد.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای پلیس نوار غزه را در جریان تأمین امنیت ورود کمک‌ها به برخی مناطق شمال نوار غزه، بمباران کردند که در نتیجه این جنایت نیز تمامی نیروهای پلیس حاضر در این محل به شهادت رسیدند و چندین شهروند فلسطینی نیز زخمی شدند.

بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در غرب اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز ۲ فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

یک ساختمان دیگر نیز در منطقه «ارض المفتی» واقع در شمال اردوگاه النصیرات نوار غزه هدف حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

۲ خانه دیگر نیز در اردوگاه «الجدید» منطقه النصیرات در مرکز نوار غزه هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین نیروهای سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه پیکر ۶ شهید را در شهرک «الامل» واقع در غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه از زیر آوار بیرون آوردند.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

 ازجنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه تا اعتراف به شرایط وخیم اقتصادی تل آویو

سه شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به خودرویی در لبنان

درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی در شهرک «عین بعال» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده در نتیجه این حمله یک نفر به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «حلتا» و «الخیام» در جنوب لبنان را هدف حمله‌های توپخانه‌ای قرار داد.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان نیز از به صدادرآمدن آژیر هشدار در «ادمیت»، «حانیتا»، «یعرا»، «متسوفا» و «شلومی» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نزدیک به ۱۵ موشک از سمت جنوب لبنان به سوی یک هدف صهیونیستی در الجلیل غربی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

 ازجنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه تا اعتراف به شرایط وخیم اقتصادی تل آویو

تلاش اشغالگران برای تخلیه بیت‌حانون و شرق جبالیا

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی جنایت جدیدی را در شمال این باریکه مرتکب شده است.

 دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه بیان کرد: در جنایتی جدید علیه ملت ما اشغالگران تلاش دارند شهر «بیت حانون» و منطقه شرقی «جبالیا» را تخلیه کنند. ارتش اشغالگر شب گذشته عملیاتی نظامی را انجام داد و مدرسه «مهدیه الشوا» را که صدها آواره را در خود جای داده است محاصره کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه تصریح کرد: ارتش اشغالگر یک مرکز تحقیقات میدانی را در پشت این مدرسه ایجاد کرده و با تهدید سلاح از همگان خواسته است که از این مدرسه خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران تمامی خانواده‌های حاضر در بیت‌حانون را به کوچ مجبور کردند و شماری از جوانان را بازداشت کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد: همچنان تا این لحظه جنگ‌افزارها نزدیک منطقه ابو صفیه در شرق جبالیا و بیت‌حانون حضور دارند.

 ازجنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه تا اعتراف به شرایط وخیم اقتصادی تل آویو

واکنش شدید حزب‌الله لبنان به حمله‌های امروز رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از واکنش خود به حمله‌های عصر امروز رژیم صهیونیستی به ۳ خودرو در شهرک‌های «عین بعال» و «الشهابیه» در جنوب لبنان خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوبی و به ویژه تعرض به شهرک‌های عین بعال و الشهابیه و هدف قرارگرفتن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۷:۲۵ شامگاه امروز سه‌شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۴ مقر فرماندهی لشکر شرقی ۷۶۹ در کریات شمونه را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوبی و به ویژه تعرض به شهرک‌های عین بعال و الشهابیه و هدف قرارگرفتن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۷:۳۰ شامگاه امروز سه‌شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۴ مقر یگان رصد هوایی میرون را را با تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

رسانه‌های عبری زبان نیز از به صدادرآمدن آژیر هشدار در «میرون»، «صفصوفه» و «کریات شمونه» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که این پنجمین بار طی روز جاری است که آژیر هشدار در منطقه‌های مختلف الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا در می‌آید.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که دو رزمنده مقاومت اسلامی لبنان به نام‌های «محمود ابراهیم فضل الله» (شادی) متولد سال ۱۹۷۵ میلادی از اهالی شهرک «عیثانا» در جنوب لبنان و «محمد حسین مصطفی شحوری» (جابر) متولد سال ۱۹۹۴ میلادی از اهالی شهرک «الشهابیه» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده‌اند.

 ازجنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه تا اعتراف به شرایط وخیم اقتصادی تل آویو

شرایط وخیم اقتصادی رژیم صهیونیستی

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه نسبت به شرایط وخیم اقتصادی در سرزمین های تحت اشغالی این رژیم هشدار داد.

اسموتریچ در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مقامات بلندپایه صهیونیست در آن نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

گردشگری و توریسم سهم زیادی از درآمدهای اقتصادی اسرائیل دارد. بنا بر اعلام بانک مرکزی، تل آویو در سال گذشته نزدیک به هفت میلیارد دلار از این محل درآمد داشته است. پس از حمله به غزه ورود توریست ۸۰ درصد کاهش داشته است و از زمان حمله به کنسولگری ایران این میزان به صفر رسیده است.

بندر ایلات مهمترین مرکز واردات و صادرات رژیم صهیونیستی است که تحت تاثیر حملات انصارالله یمن به حالت نیمه تعطیل درآمده است با توجه به خودداری شرکت‌های بیمه از دادن خدمات به کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب تردد می کنند و هزینه چند برابری دور زدن این تنگه، دولت اشغالگر صهیونیست تصمیم گرفته که این افزایش هزینه را فقط برای کشتی‌هایی که حامل مایحتاج اساسی هستند، متقبل شود.

از طرفی صادرات اقلام کشاورزی و گل تقریبا متوقف شده است و این محصولات در حال خراب شدن هستند، نکته حائز اهمیت این است که پس از حمله به کنسولگری ایران، هیچ کشتی کانتینری یخچال دار وارد بندر ایلات نشده است و عملا در این مدت صادرات دریایی اقلام کشاورزی رژیم صهیونیستی به صفر رسیده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیست یکشنبه این هفته و پس از حمله موشکی و پهپادی تنبیهی و مشروع ایران به سرزمین های اشغالی گزارش دادند که رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی توسط اسرائیل در شب گذشته حدود پنج میلیارد شیکل (۱.۳۵ میلیارد دلار) برای تل‌آویو هزینه داشته است.

 

انتهای پیام
captcha