انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
کد خبر: 4211039
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵

انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان

شورای عالی مسلمانان آلمان از برخوردهای دوگانه‌ای انتقاد کرده است که در سایه تحولات در خاورمیانه و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه نسبت به مسلمانان این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، شورای عالی مسلمانان آلمان اعلام کرد که با وجود یک بند جدید و بحث برانگیز در مورد مسلمانان در پیش‌نویس برنامه اساسی حزب دموکرات مسیحی این کشور به شدت مخالف است.

ایمن مزیک، رئیس این شورا در بیانیه‌ای که در رسانه‌های آلمانی منتشر شده است اعلام کرد: این تلاش دیگری از سوی حزب دموکرات مسیحی برای ماهیگیری در آب گل‌آلود و با هدف انگ زدن به مسلمانان است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این برخورد و روش گزینشی نسبت به مسلمانان تنها به ایجاد ناآمیدی در بین مسلمانان نسبت به اصلاح امور منجر می‌شود.

حزب دموکرات مسیحی عبارتی بحث برانگیز در مورد مسلمانان را در پیش نویس برنامه اساسی جدید خود وارد کرده است.

 در ابتدا، در این پیش‌نویس درباره مسلمانان آمده بود: «مسلمانانی که ارزش‌های ما را به اشتراک می‌گذارند متعلق به آلمان هستند»، سپس به این شکل اصلاح شد: «مسلمانان بخشی از تنوع مذهبی آلمان و جامعه ما هستند»، در ادامه این عبارت هم به آن اضافه شد: «اسلامی که ارزش‌های ما را ندارد و جامعه آزاد ما را رد می‌کند، متعلق به آلمان نیست.»

ناظران بر این باورند که پیش‌نویس جدید دیدگاه متفاوت و مورد نظر فردریش مرز، رهبر فعلی حزب را منعکس می‌کند، که پیش از این سه بار در مواجهه با رقابت آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، شکست خورده بود.

شایان ذکر است که تعداد مسلمانان در آلمان به بیش از پنج میلیون نفر می‌رسد، اما موانع ساختاری در این کشور، تأسیس مؤسسات مذهبی محلی را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام
captcha