طرح دولت کانادا برای پرداخت وام مسکن حلال به مسلمانان
کد خبر: 4211104
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

طرح دولت کانادا برای پرداخت وام مسکن حلال به مسلمانان

دولت کانادا قصد دارد طرح ارائه وام مسکن حلال را برای شهروندان مسلمان این کشور اجرا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرست پست، دولت کانادا با تمرکز ویژه بر جامعه مسلمانان، در حال بررسی گزینه‌هایی برای گسترش دسترسی به منابع مالی جایگزین، از جمله وام مسکن حلال است.

این اقدام بخشی از تلاش‌های جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور برای حمایت از کانادایی‌هایی که می‌خواهند صاحب خانه شوند به‌ویژه مسلمانان به شمار می‌رود.  دولت کانادا در بودجه اخیر فدرال نشان داد که قبلاً رایزنی‌ها را با ارائه‌دهندگان خدمات مالی آغاز کرده است تا بفهمد که چگونه سیاست‌های دولتی می‌تواند نیازهای همه کانادایی‌هایی که به دنبال صاحب خانه شدن هستند را برآورده کند.

دولت در بودجه 2024 خود اعلام کرد کمک مالی به متقایان خرید مسکن می‌تواند شامل تغییراتی در رفتار مالیاتی این وام‌ها یا یک سندباکس (sandbox) نظارتی جدید برای ارائه‌دهندگان خدمات مالی باشد. همزمان باید اطمینان حاصل شود که حمایت‌های کافی از مصرف‌کننده وجود دارد.

دین اسلام وام بابهره را نوعی ربا و منافع حاصل از ربا را حرام می‌داند. سایر ادیان ابراهیمی یعنی یهودیت و مسیحیت نیز ربا را گناه می‌دانند. با این حال، برخی مؤسسات مالی فعال در جهان اسلام در ارائه وام مسکن و سایر وام‌های بدون بهره، در جهان منحصر به فرد هستند.

وام‌های منطبق با قوانین اسلامی قبلاً توسط برخی مؤسسات مالی در کانادا ارائه شده است، اما در حال حاضر هیچ یک از پنج بانک بزرگ کانادا این نوع وام‌ها را به مشتریان مسلمان خود پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha