تلاش اتحادیه مساجد اروپا برای مقابله با اسلام‌ستیزی
کد خبر: 4211580
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

تلاش اتحادیه مساجد اروپا برای مقابله با اسلام‌ستیزی

اتحادیه مساجد، انجمن‌ها و رهبران مسلمان اروپا نخستین نشست خود را به ترویج ارزش‌های اسلامی و مقابله با اسلام‌ستیزی احزاب راست افراطی اختصاص داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاحداث، اتحادیه مساجد، انجمن‌ها و رهبران مسلمان اروپا نخستین نشست خود را به بررسی مسئله ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و مبارزه با تبعیض علیه مسلمانان از سوی احزاب راست افراطی اختصاص داد.

این نشست جمعه، 19 آوریل (31 فروردین) در پاریس برگزار شد.

هدف از تأسیس این اتحادیه، تلاش برای متحد ساختن نهادها و رهبران مسلمانان در اروپا به منظور معرفی جنبه روشن اسلام و اصلاح تصویر اسلام و مسلمانان در غرب بوده بیان شده است.

شمس‌الدین حفیظ، متولی و امام مسجد جامع پاریس که ریاست این ائتلاف را بر عهده دارد، توضیح داد که هدف از این گام، حفظ کرامت و شهروندی مسلمانان اروپا، ارتقای ارزش‌های همزیستی و حمایت از منافع عمومی و همچنین افزایش هماهنگی بین نهادهای اسلامی است، چرا که نبود این انسجام منجر به تضعیف مسلمانان و ایجاد خلائی شده است که امکان حضور اشکال مختلف افراط‌گرایی را فراهم می‌کند.

به گفته حفیظ درهای این اتحادیه به روی تمام مسلمانان باز است. به گفته وی با توجه به افزایش نژادپرستی، اسلام‌ستیزی و تعصب علیه مسلمانان و همچنین شدت گرفتن فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای احزاب راست افراطی ما خواهان افزایش مشارکت سیاسی مسلمانان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی راستین و مبارزه با مظاهر نفرت و تبعیض علیه مسلمانان هستیم. وی همچنین بر لزوم بسیج صفوف مسلمانان برای شرکت در انتخابات برای توقف موج راست افراطی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha