برنامه‌های هفته معلم در یزد اعلام شد
کد خبر: 4212813
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

برنامه‌های هفته معلم در یزد اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با یادآوری فعالیت 16 هزار نفری جامعه تعلیم و تربیت در این استان، برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان را اعلام کرد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، نهم اردیبهشت‌ماه به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران گفت: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش است  و این سرمایه از سال‌ها تلاش، همت، صداقت، ایثارگری، گذشت و مهربانی همکاران ما در آموزش و پرورش حاصل شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم، از برگزاری ویژه‌برنامه «به توان سی‌ام» با هدف گرامیداشت سی‌امین سال برتری استان در حوزه کنکور خبر داد و افزود: در این مراسم از برگزیدگان و برترین‌های دانش‌آموزی در حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد که در مجموع 320 دانش‌آموز به عنوان افتخارآفرینان استان در عرصه تعلیم و تربیت و حفظ جایگاه آموزشی استان در کنار ارتقای جایگاه پرورشی تقدیر به عمل خواهد آمد.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: تلاش می‌شود برنامه‌های این هفته به جای اینکه منحصر به معرفی تعدادی از جامعه چند هزار نفری تعلیم و تربیت شود، جامعه را متوجه یک حقیقت کنیم که پیشرفت و ترقی و تعالی جامعه مدیون چه کسانی است و جامعه باید بداند اگر در جهت دانایی تلاش کرد، توانایی هم اتفاق می‌افتد و بخش عمده‌ای از این جریان از کانال تعلیم و تربیت می‌گذرد.

وی، زنگ سپاس معلم و تجلیل ازمعلمان مدارس، تجلیل از معلمان فرزند شهید، دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، رژه سپاس معلم، رونمایی از مستند استاد قلمسیاه، همایش پیاده‌روی خانواده‌های فرهنگی، ویژه برنامه رخصت معلم با هدف گسترس فرهنگ پهلوانی و تقدیر دانش‌آموزان از معلم در راستای طرح شهید طوقانی و گسترش فرهنگ پهلوانی را از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تشکیل شورای اداری استان با حضور مدیران و تعدادی از معلمان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان، برگزاری شب شعر با حضور 800 نفر از شاعران و علاقه‌مندان، جشن بزرگداشت مقام معلم، پویش سپاس معلم، محفل انس با قرآن، تجلیل از مقام معلم در مساجد سطح شهر، پویش همه مدیون توییم و ... از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

سیدعلی قریشی، معاون نهضت سوادآموزی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به آمار سوادآموزان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: بیش از دو هزار سوادآموز در استان یزد در حال تحصیل هستند که متأسفانه عمده این افراد دانش‌آموزانی هستند که برای کسب درآمد در ساعت مقرر مدارس در روز به مدرسه نمی‌روند و پس از آن در کلاس‌های نهضت حضور پیدا می‌کنند.
 
محسن کاظمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد نیز در این نشست گفت: 20 درصد مدارس استان یزد فرسوده است که به تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی نیاز دارد. 30 مدرسه در سال گذشته و برای مهرماه امسال نیز 30 مدرسه در اولویت قرار گرفته و اقدامات لازم انجام خواهد شد. 
 
وی با اشاره به اینکه 100 مدرسه نیمه‌تمام در استان وجود دارد و البته تعدادی مدرسه هم باید احداث شود بیان کرد: در این زمینه مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع در کنار ظرفیت خیران به‌کار گرفته خواهد شد.
انتهای پیام
captcha