تعاونی‌ها بهترین راهکار حضور مردم در اقتصاد هستند
کد خبر: 4212814
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

تعاونی‌ها بهترین راهکار حضور مردم در اقتصاد هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه وزارت برای تحقق شعار سال پنج راهبرد دارد، گفت: حمایت از تشکیل شرکت‌های تعاونی تولیدی از جمله این راهبردها است زیرا تعاونی‌ها بهترین راهکار حضور مردم در اقتصاد هستند.

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان امروز، نهم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۶ هزار و ۷۴۰ شغل را به ثبت رساندیم، گفت: نرخ بیکاری در استان کرمان کاهشی بوده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا درصد بیکاری کاهش یافته اما برای اینکه به نرخی برسیم که بهره آن را مردم بچشند زمان لازم است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده که یک‌هزار مورد آن به اشتغال قطعی منجر شده و مابقی در مرحله ایجاد است، افزود: در راستای احقاق حقوق کارگران چهار هزار و ۱۱۲ پرونده رسیدگی و رأی صادر شده و پایان سال گذشته میانگین مدت رسیدگی به پرونده‌ها حدود ۴۶ و نیم روز شد.

مصباح با اشاره به ۱۶۰ دوره آموزشی ایمنی با ۲۰۰ هزار نفر ساعت برای جلوگیری از آسیب‌های منجر به حوادث کارگری، تصریح کرد: ۷۲۸۳ بازرسی از کارگاه‌ها انجام شده تا ایمنی در جامعه کار و کارگری برقرار شود و تعداد حوادث و فوتی‌های ناشی از کار در استان روند کاهشی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی فرهنگی برای جامعه کارگری، اظهار کرد: وزارت برای تحقق شعار سال پنج راهبرد دارد که حمایت از تشکیل شرکت‌های تعاونی تولیدی از جمله این راهبردها است زیرا تعاونی‌ها بهترین راهکار حضور مردم در اقتصاد هستند.

مصباح با بیان اینکه حمایت از تولیدات صنایع دستی، مشاغل خانگی و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید از دیگر راهبردهای وزارت در تحقق شعار سال است، گفت: تعداد بیکاران استان یک سوم اتباع شاغل است زیرا فرهنگ کار آسیب دیده است.

 

انتهای پیام
captcha