به گزارش ایکنا از خراسانشمالی، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد خراسان شمالی، مجتبی بهاری، سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد استان ارتقای فعالان کانونها و گسترش کار شبکه و تقویت شبکه رابطین کانونهای استان را اولویت برنامهها نام برد و گفت: دوره آموزشی تربیت مربی مدیریت کانون فرهنگی، هنری مسجد طراحی و تدوین شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارتقای فرهنگی و عملیاتی کانونهای مساجد بسته به تربیت افراد در ردههای مختلف و تشکیل شبکهای منسجم است که این موضوع جز با ترسیم و آموزش افراد و استعدادها دارای سبقه پیشینه عملکرد فرهنگی محقق نمیشود و از سویی نیز دسترسی به همه مناطق استان بویژه مناطق روستایی مرزی به دلیل مسافت زیاد مستلزم صرف زمان طولانی و این امر موجب تاخیر ماهها بلکه سالیانه به آموزش تنها در مرحله ابتدایی خواهد شد اما با تربیتی افرادی از همان مناطق میتوانیم نتیجه دلخواه را به سرعت و در افراد بیشتری مشاهده کنیم و انجام وظایف محوله و نیز مطالبات فرهنگی و مسجدی و مهارتهای فرهنگی کلیدی و اثرگذار در هر منطقه سرعت ببخشیم.
بهاری با عنوان اینکه این دوره با موضوع توسعه مهارتهای مدیریتی و آموزشی مدیران کانونهای مساجد استان در دو مرحله پیشبینی و اجرا میشود، تصریح کرد: ارتقای مهارتهای سخنوری، ارائه، و تدریس در میان مدیران کانونی، تقویت توانمندی برنامهریزی و اجرای کارگاههای آموزشی، آمادهسازی مدیران برای ایفای نقش مربی در مناطق خود و نیز تضمین انتقال اثربخش آموزشها به سایر کانونها را از اهداف اجرای این طرح نام برد.
وی در بخش تکمیلی این خبر با توضیح بیشتر به شیوه برگزاری این طرح اشاره کرد، افزود: قالب اجرای آن کارگاه محور، تعاملی، استفاده از شیوههایی همچون بارش فکری و انتقال گروهی و مدیریتی، ایفای نقش و بازخورد مربی، تمرینهای عملی تدریس و نیز تحلیل موردی و بحث گروهی است که با تربیت تعدادی از مدیران فعال و رابطین کانون های استان به عنوان مربی و بهره مندی از ظرفیت این مربیان در سراسر استان شاهد این آموزشها از هم اکنون تا پایان شهریور ماه خواهیم بود.
سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد خراسانشمالی ادامه داد: در مرحله اول که تربیت مربیان را در بر دارد حدود 19 مدیرکانون از رابطین و کانونهای فعال انتخاب و در یک دوره آموزشی یک روزه در خصوص نحوه ارتباط فعال مسجدی با سایر ارکان موجود در مسجد، سواد رسانهای، مهارت ارتباطی، قدرت مدیریت اجتماعی و توان تعامل با نسلهای جدید و ناظر به نقشآفرینی فعال و مؤثر در زندگی مردم و نیز تهیه یک بسته و محتوای رسانه ای جهت انعکاس برنامههای مسجد بیشتر آشنا میشوند.
انتهای پیام