همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
کد خبر: 1351819
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش تجلیل از 70 برگزیده مسابقات قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد به همت اداره‌کل اوقاف استان و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی 17 دی‌‌ در بقعه امامزاده عبدالله(ع) یاسوج برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد‌ امروز، 17 دی‌‌ در همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی استان، گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی، به‌کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است زیرا قرآن کریم بهترین منبع استخراج دستورات زندگی است.



وی یکی از دلایل وجود انحرافات در جامعه را بی‌توجهی به آموزه‌های قرآنی دانست و اظهار کرد: هر جا که مشکلی وجود دارد با انجام آسیب‌شناسی دقیق متوجه می‌شویم این انحرافات و مشکلات به‌دلیل بی‌توجهی به آموزه‌‌های عمیق و دقیق قرآن کریم است.



معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اصلی‌ترین هدف این است که مفاهیم قرآنی در زندگی و رفتار مردم نهادینه شود تا شاهد جامعه سالم و به‌دور از آسیب‌های اجتماعی باشیم.



منصوری با انتقاد از این‌که جامعه ما به طور کامل با مفاهیم قرآنی آشنا نیست، تصریح کرد: موضوع و توجه در حوزه قرآن در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید مورد توجه جدی مسئولان ارشد کشور قرار بگیرد چرا‌که نهادینه شدن فرهنگ قرآنی برای جامعه امروزی یک ضرورت است.



وی نقش رسانه در نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه را بسیار مهم عنوان و ادامه داد: رسانه‌ها باید به طور جدی به حوزه قرآن بپردازند و تاکنون رسانه‌ها در این راستا خوب عمل کرده‌اند.



معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نقش قرآن در رشد و افزایش فضائل اخلاقی در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با گسترش و توسعه مراکز قرآنی در استان، می‌توانیم به‌سوی جامعه‌ای سالم و قرآنی گام برداریم.



منصوری فرهنگ‌سازی در جامعه را مهم‌ترین راهکار برای گسترش مفاهیم قرآنی دانست و اضافه کرد: قرآن دارای لایه‌های مختلف معنایی است و انس با قرآن به گونه‌ای است که باید برنامه‌ریزی شود تا مسلمانان در دوران کودکی با مفاهیم نورانی قرآن آشنا شوند و به این وسیله انس با قرآن برای آن‌ها نهادینه شود.

captcha