خانواده‌ها به مقام و جایگاه دختران توجه ویژه داشته باشند/ لزوم بهره‌مندی از سیره حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3344297
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

خانواده‌ها به مقام و جایگاه دختران توجه ویژه داشته باشند/ لزوم بهره‌مندی از سیره حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بردسکن با بیان اینکه امروزه خانواده‌ها باید برای حفظ مقام و جایگاه و روح لطیف و پاک دختران توجه بیشتری داشته باشند، بر الگوگیری از سیره و راه و روش زندگی حضرت معصومه(س) تأکید کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا زارعی، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بردسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه دین مبین اسلام برای تمام اقشار حقوقی را قائل شده است که در بین این افراد، حق زنان و دختران دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای است، گفت:  پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) یک نگاه ویژه‌ای به جایگاه و مقام دختران داشتند.

زارعی با اشاره به اینکه ائمه(ع) دیدگاهی بر خلاف عصر جاهلیت داشتند زیرا آن‌ها نگاه تحقیرآمیز نسبت به زنان و دختران و مخالف حضور زن در جامعه بودند، افزود: اسلام زن و دختر را به عنوان مظهر فضایل و مقامات و منشأ برکات معرفی می‌کند لذا می‌طلبد امروزه خانواده‌ها برای حفظ این مقام و جایگاه و روح لطیف و پاک دختران توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان اظهار کرد: امروز دشمنان قصد دارند از طریق فضاهای مجازی و اجتماعی ضربه‌ها و آسیب‌های جدی بر شخصیت و جایگاه دختران وارد کنند از همین رو نیاز است متولیان امور فرهنگی، مربیان و در رأس امور، خانواده‌ها تکیه‌گاهی برای پاسخ‌دادن به احساسات و عواطف دختران باشند و زمینه اعتماد به نفس و عزت نفس آن‌ها را بالا ببرند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بردسکن ضمن هشدار جدی به خانواده‌ها گفت: والدین باید گوش شنوایی برای درک نیازها و عواطف دختران باشند چرا که اگر دختر احساس کند که پدر و مادر بهترین مشاور و خیرخواه وی هستند، آن‌ها را به عنوان یک تکیه‌گاه در برآورده‌شدن نیازها، احساسات و عواطف خود قرار می‌دهد. 

وی اظهار کرد: در صورت توجه نکردن خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی ممکن است دختران ما با یک لبخند اجنبی مجذوب شده و زمینه آسیب‌های اجتماعی در وجود آن‌ها ایجاد شود زیرا ثابت شده است، دخترانی که بیشتر امروز دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، غالبا کمبود محبت در خانواده داشته‌اند.

زارعی با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) در اولین روز ذی‌القعده ابراز کرد: حضرت معصومه(س) بهترین الگو و اسوه زنان و دختران به شمار می‌روند بنابراین باید از سیره و راه و روش زندگی این بانوی بزرگوار بیشتر در جامعه بهره‌مند شویم.

وی بر هرچه بهتر برگزارشدن برنامه‌های دهه کرامت تأکید کرد و از دست‌اندرکاران ستاد دهه کرامت خواست جشن‌های این دهه را طوری برنامه‌ریزی کنند که معرفت و شناخت جامعه اسلامی نسبت به مسئله امامت و ولایت که امروزه یک خلأ در جامعه مسلمان به شمار می‌رود، بیشتر شود.

captcha