بی‌توجهی به برپایی نماز جماعت در پارک‌های بجنورد‌
کد خبر: 3344655
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

بی‌توجهی به برپایی نماز جماعت در پارک‌های بجنورد‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز خراسان‌ شمالی گفت: مسئولان در برگزاری نماز جماعت در پارک و تفرج‌گاه‌های مرکز استان بی‌توجه هستند.

حجت الاسلام مهدی فرحدل‌، کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز خراسان‌شمالی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)ازخراسان‌شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی به باب الرضا معروف بوده اما مسئولان مرکز استان نسبت به برپایی نماز جماعت در پارک و تفرجگاه‌هایی همانند باباامان، بش قارداش و شهربازی بی‌توجه هستند.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های مردمی مناسب برای برگزاری نماز جماعت در شهربازی، بلوار، بش قارداش و باباامان، اما این مسئله  مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است. هم اکنون مسجد پارک ملی باباامان به لحاظ سیستم سرمایش وضعیت مطلوبی نداشته و نمازگزان در فصل تابستان در این مکان با مشکل مواجه هستند.

وی با ذکر اینکه در محل بوستان ملی بش قارداش نیز مسجدی مناسب برای برپایی نمازجماعت وجود ندارد، گفت: طی رایزنی های انجام شده به منظور احداث و یا راه اندازی پنج مسجد در پارک‌های مرکز استان، این مسئله هنوز به نتیجه نرسیده است.

فرحدل با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در امر اقامه نماز خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی همانند آبفای شهری، شرکت گاز و اداره زندان ها شایسته تقدیر ویژه شدند. ۲۵ دستگاه نیز شایسته تقدیر و عملکرد ۲۹ دستگاه نیز در این حوزه قابل قبول بود. طی دو سال گذشته برخی از دستگاه های اجرایی عملکرد قابل قبول نداشته و تذکر گرفته بودند.

captcha