رونمایی از تابلوی «شمس‌الشموس» در خرم‌آباد
کد خبر: 3455839
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

رونمایی از تابلوی «شمس‌الشموس» در خرم‌آباد

گروه هنر: تابلوی «شمس‌الشموس» شامل صلوات خاصه امام رضا(ع)، کنیه، نام پدر، پدر بزرگ و اهل‌بیت امام رضا(ع) اثر هنرمند لرستانی، مهران جمشیدیان یکشنبه، یکم آذر‌ماه در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری  بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، تابلوی شمس‌الشموس در آیین تکریم مقام  کتابداران و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی که یکشنبه، یکم آذرماه در سالن جلسات پردیس علامه طباطبایی برگزار شد، رونمایی شد.
این رونمایی با حضور مهردخت وزیر پورکشمیری، مشاور دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سکینه خاتون مهدیان پور، مشاور معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور،  مرتضی کوکبی، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و فرماندار خرم‌آباد و جمعی از کتابداران استان انجام شد.
مهران جمشیدیان، خالق این اثر هنری بابیان این‌که اثر شمس‌الشموس هشتمین و آخرین اثر من است، اظهار کرد: این اثر خوشنویسی اصیل با قد یک متر در 80 سانت با چند خط نستعلیق و شکسته‌نستعلیق و خط دیوانی انجام‌شده است.
وی در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: در این اثر از صلوات خاصه امام رضا(ع)، کنیه، نام پدر پدربزرگ و اهل‌ بیتش آمده است و از رنگ‌هایی با بار معنوی استفاده ‌شده به‌گونه‌ای که از رنگ‌های شاد و غمگین استفاده ‌شده و با توجه به این‌که اطلاعات زیادی از امام رضا(ع) در این اثر وجود دارد اختصاری از زندگی ایشان محسوب می‌شود.
خالق این اثر بیان کرد: با توجه به این‌که مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان هستم تابلوی هفتم من با همکاری فریبرز حاتمی، مسئول بسیج هنرمندان به آستان قدس تقدیم شده است.
وی با اشاره به عضویت خود در کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، عنوان کرد: این اثر را از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی به آستان قدس رضوی اهدا می‌کنیم تا در گنجینه نسخ خطی آستان قدس رضوی نگهداری ‌شود.

captcha