برپایی شانزدهمین مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا
کد خبر: 3515378
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

برپایی شانزدهمین مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله سراسری شانزدهمین مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا، نیمه شهریورماه برگزار می‌شود.

مهدی میدانی، مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش(آجا) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله سراسری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آنها از 14 تا 17 شهریورماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق به میزبانی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش برگزار می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر مرحله مقدماتی و نهایی این مسابقات در یگان‌های ادارات پنج‌گانه نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا در حال انجام است.
میدانی همچنین با اشاره به نتیجه پایش بین دستگاه‌های متولی امور قرآنی که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در بین دارالقرآن‌های نیروهای مسلح و همچنین سازمان‌ها و مؤسسات قرآنی کشور در نتیجه پایشی که انجام گرفته جزو برترین‌های کشور شمرده شده است.
وی با اشاره به طرح‌هایی که در ارتش انجام شده، تصریح کرد: از جمله آنها می‌توان به تأسیس دارالتحفیظ‌های قرآنی، تعیین وضعیت موجود و تعیین وضعیت مطلوب، آموزش مربیان قرآنی و اجرای طرح «تنویر» اشاره کرد.
همچنین مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش(آجا) در خبر دیگری با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان این مرکز ادامه داد: در راستای رسالت سازمانی‌مان و طی بخشنامه‌های ابلاغ شده محورهای فعالیت‌های قرآنی را در حوزه تبلیغی طی ماه رمضان در 13 محور به ادارات ابلاغ کردیم.
وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان، برپایی محافل انس با قرآن با رویکرد تدبر، مراسم جزء‌خوانی و ختم قرآن کریم در یگان‌ها و مساجد کوی‌های سازمانی، قرائت روزانه قرآن کریم با بهره‌گیری از اساتید مجرب اشاره کرد.
میدانی عنوان کرد: همچنین برگزاری مسابقات اطلاعات قرآنی به همراه اهدای جوایز نفیس قرآنی به سطوح مختلف مخاطبان، ارزیابی برنامه‌های قرآنی صورت گرفته در ماه مبارک رمضان در یگانه‌های زیرمجموعه و تشویق یگان‌های برتر، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی با محتوای نرم‌افزار قرآنی و ادعیه، برپایی مسابقه حفظ سور کوچک ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در آخرین روزماه رمضان با تلاوت قاریان برتر آجا و فرازهایی از دعای 145 صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان این دارالقرآن بوده است.
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: همچنین تأکید بر اقامه نماز جماعت در سه وعده، برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری از حضور روحانیون مدعو و شاغل در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی در اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در حوزه نماز و قرآن و برپایی ضیافت افطاری به صورت ساده در مساجد و نمازخانه‌ها با استفاده از کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌های قرآنی این سازمان طی ماه رمضان بوده است.
وی با اشاره به تعداد این برنامه‌ها اضافه کرد: برپایی 450 محفل انس با قرآن، برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در 261 مکان در یگان‌ها، برپایی کلاس‌های حفظ در تمامی یگان‌ها و اجرای کلاس حفظ در بیش از 40 دارالتحفیط و برپایی بیش از 34 نمایشگاه در سطح نیروها  و اجرای مسم غبارروبی مساجد پیش از آغاز ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌هاییست که می‌توان به اشاره کرد.
captcha