آیین تجلیل از منتخبان قرآنی آجا برگزار شد + عکس و فیلم
کد خبر: 4185840
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

آیین تجلیل از منتخبان قرآنی آجا برگزار شد + عکس و فیلم

آیین تجلیل از قریب ۲۰۰ نفر از منتخبان و تیم قرآنی اعزامی آجا به مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح در مقطع خانواده‌ها و بانوان شاغل، امروز برگزار شد.

آیین تجلیل از منتخبان قرآنی آجا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین تجلیل از قریب ۲۰۰ نفر از منتخبان و تیم قرآنی اعزامی آجا به مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح در مقطع خانواده‌ها و بانوان شاغل، صبح امروز، 13 آذر با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیرسرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش، امیرسرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب، معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیرسرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون‌ هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار حمزه علی‌کاویانی، جانشین نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث شرفی، معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش و  سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان آجا در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش برگزار شد.


بیشتر بخوانید و ببیند: 


این برنامه که با اجرای امیر سرتیپ دوم بازنشسته عباس سلیمی، قاری پیشکسوت و خادم‌القرآن همراه بود با تلاوت مبین مهدوی، نفراول رشته قرائت قرآن فرزندان زیر ۱۵ سال به سبک مصطفی اسماعیل آغاز شد و سپس کلیپی از کارنامه فعالیت‌های اداره قرآن، عترت و نماز پخش شد.

آیین تجلیل از منتخبان قرآنی آجا برگزار شد

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به کسب رتبه اول خانواده‌ها در رقابت‌های تیمی مسابقات قرآن نیروهای مسلح و کسب رتبه دوم تیمی در بخش بانوان شاغل، افزود: مسابقات ارتش کسب کردند و مایه افتخار شد. این آیین سپاس و تجلیل به سه هدف برپا شده است؛ اول، عمل به یکی از تدابیر نورانی رهبری است. فرمانده‌کل قوا برای قرآنی کردن فضای کشور راه‌های مختلفی را بیان کرده‌اند که یکی از آنها تجلیل از قهرمانان قرآنی است و طی این جلسه از برترین‌های ارتش تجلیل شد.

محمدحسنی اضافه کرد: دومین نکته اینکه برگزاری این نشست به نوعی تشکر از سامانه فرماندهی است. همانطور که استاد سلیمی گفتند این موفقیت‌ها بدون حمایت جدی سامانه فرماندهی امکان تحقق ندارد. ما در ارتش از این حمایت‌های همه جانبه به ویژه در فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند هستیم و از این همیاری و پشتیبانی تشکر و قدردانی می‌کنیم. این دستور قرآنی است که حق مطلب را ادا کنید «لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم ...». فرماندهان ارتش چون تفکر قرآنی دارند و عاشق قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند آنچه در توان دارند را پای کار آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش

وی با اشاره به موفقیت خانواده‌های آجا طی چهارسال متوالی در رقابت‌های تیمی مسابقات قرآن نیروهای مسلح با کسب رتبه اول اظهار کرد: امسال نیز در نیروهای مسلح این موضوع تکرار شد و از سوی دیگر بانوان شاغل نیز در رقابت‌های تیمی مسابقات قرآن نیروهای مسلح رتبه دوم را کسب کردند. این نشانه قرآنی بودن ارتش است و امیدوارم روزبه روز قرآنی‌تر شویم و به این سمت حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش اضافه کرد: امروزه ارتش علاوه بر ولایی بودن و انقلابی بودن به قرآنی بودن نیز شهره شده است. امروز در هر کجای کشور از قرآنی بودن ارتش حرف و حدیث است.

وی ادامه داد: سومین هدف، برگزاری این جلسه به منظور تشکر، تبریک و یک درخواست از قرآنیان است. تشکر بخاطر تلاشتان، تبریک بخاطر موفقیت‌هایتان و داشتن اینچنین خانواده و فرزند قرآنی که نعمت آسمانی است چراکه همواره حال دل خانواده‌های قرآنی بهتر از سایر خانواده‌ها است. خدا رو شکر به خاطر داشتن چنین ارتشی، ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های قرآنی است.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: اما درخواستم از شما چهره‌های قرآنی این است که به این نکته توجه داشته باشید؛ به دست آوردن جایگاه سخت است اما حفظ آن سخت‌تر. حفط قرآن کار راحتی نیست اما حفظ و نگهداری، حفظ قرآن سخت‌تر است. سعی کنید به صورت جهادی و با پیگیری برنامه‌ای منظم به حفظ این جایگاه بپردازید تا دو سال آینده نیز شاهد درخشش ارتش باشیم. امیدوارم این هدف حفظ و ارتقا پیدا کند.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش از دیگر سخنرانان این آیین بود. وی در بخش نخست سخنان با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و دستاوردهای آن که به فرموده رهبری آثار آن ترمیم‌ناپدیر است، گفت: به دلایل متعدد ازجمله پوشالی بودن خانه عنکبوت را به عیان به جهانیان نشان داد. اینکه پس از قریب به ۷۵ سال رزمندگان فلسطینی عملیات آفندی و نه دفاع در مقابل هجوم رژیم صهیونیست، انجام دادند. این ایستادگی نزدیک به ۶۰ روز در مقابل ظلم و جنایات بی‌سابقه رژیم نامشروع و غاصب صهیونیست و ارباب رسوا و بی‌آبروی او، آمریکای جنایتکار، نقاب دروغین از چهره مدعیان دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان را برداشت.

امیر سرلشکر موسوی‌ به افتخار حضور در جمع فعالان و افتخارآفرینان ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد و افزود: حضور در میان شما بسیار روحیه‌بخش و نجات‌آفرین و امیدوارکننده است. مایه شکر است به واسطه توفیقات قرآنی و تعالیم الهی، ارتش پس از پیروزی در مسیر رزمی علمی و قرآنی خوش درخشید و امیدوارکننده آینده‌ای روشن است برای رسیدن به سایر قله‌های سربلندی و عزت در سایه‌سار تمسک به قرآن کریم، این کتاب انسان‌ساز و معجزه حضرت ختمی‌مرتبت.(متن کامل سخنرانی)

آیین تجلیل از منتخبان قرآنی آجا برگزار شد

حسن ختام این برنامه تجلیل از فرماندهان و رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای تابعه و ستاد ارتش و برگزیدگان قرآنی ارتش در مسابقات قرآن کریم نیرو‌های مسلح در دو بخش بانوان شاغل و خانواده‌ها(همسران و فرزندان) با اهدای لوح تقدیر و هدیه بود.

یادآور می‌شود، این مراسم همزمان به صورت زنده از صفحه ارتش در روبیکا به نشانی https://rubika.ir/artesh_ir پخش شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha