حاصل مسابقات قرآن معنویت‌بخشی به جامعه باشد
کد خبر: 3846245
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

حاصل مسابقات قرآن معنویت‌بخشی به جامعه باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسابقات باید در سطح اجرایی مناسب با شأن قرآن و به صورتی باشد که بتواند محتوا و معنویت قرآن را منعکس کند و نتیجه آن در افکار و رفتار مردم مشخص شود.

خروجی مسابقات قرآن، معنویت بخشی به جامعه باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمحمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: قرآن کلام خداست و خداوند در آیه 35 سوره نور می‌فرماید: «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ...؛ خداوند نور آسمان‌ها و زمین است». یکی از اسامی قرآن نیز نور است و این نورانیت هر کجا هویدا شود، آثار آن در تمام هستی تأثیرگذار خواهد بود. بشریت نیازمند به قرآن است، همان گونه که به خدای عالم نیازمند دارد.

وی ادامه داد: اصفهان به حمد الله همیشه مرکز فرهنگ نورانی قرآن بوده و آثار آن هم در حوزه‌های علمیه و هم در مسائل انقلاب و شهادت و فداکاری‌ها مشخص است. مجالسی مانند مسابقات قرآن در اصفهان نیز دارای سابقه بوده که مایه افتخار این شهر است و امیدواریم آثار و برکات آن، استان و حتی کل کشور را در بر گیرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسابقات باید در سطح اجرایی مناسب با شأن قرآن و به صورتی باشد که بتواند محتوا و معنویت قرآن را منعکس کند و نتیجه آن بر افکار و رفتار مردم مشخص  شود. در این صورت این مسابقات کاربردی‌تر خواهد بود و آثار بیشتری را در پی دارد. 

عبداللهی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جامعه از نوجوانی و کودکی افراد تا سالمندی در ابعاد گوناگون به سمت مسائل قرآنی از جمله فرهنگ علم و شهادت و ایثار حرکت کرده و این حرکت از کشور ایران به دیگر کشورها نیز صادر شده و در حال حاضر مقاومت در امور نظامی و فرهنگی جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داده است.

وی گفت: در آیه 41 سوره حج درباره وظیفه قرآنی‌ دولت‌ها آمده است: «الَّذينَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ...؛ همانان که اگر در زمین به ایشان قدرت دهیم تا بتوانند روش زندگى اجتماعى خود را برگزینند، جامعه‌اى تشکیل مى‌دهند که همگان در آن نماز را برپا مى‌دارند و زکات مى‌پردازند». در ابتدا باید در امور فرهنگی، ارتباط جامعه با خدا و حقوق مردم، پیشگیری از منکرات و گسترش معروفات تلاش کرد که متأسفانه ما کمتر به این مسائل پرداخته‌ایم.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha