آموزش مجازی قرآن در دوران پساکرونا تقویت شود
کد خبر: 3903594
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

آموزش مجازی قرآن در دوران پساکرونا تقویت شود

مدیر دارالقرآن کریم زنجان با اشاره به اینکه باید تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کرد، گفت: آموزش مجازی قرآن در دوران پساکرونا هم تقویت شود.

آموزش مجازی قرآن در دوران پساکرونا تقویت شودولی‌الله رحیمی، مدیر دارالقرآن کریم زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده با شیوع کرونا، کلاس‌های حضوری قرآن نیز تعطیل و شد در فضای مجازی ادامه یافت اما در حال حاضر از 24 خردادماه کلاس‌ها به شیوه حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از ابتدای این ماه آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد، ابراز کرد: استقبال از کلاس‌های تابستانی رو به افزایش است و کلاس‌‌ها با نفرات محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اما برخلاف سال‌های گذشته برنامه‌های تجمعی، افتتاحیه، اختتتامیه، اردو و محافل قران نخواهیم داشت.

این فعال قرآنی یادآور شد: کلاس‌ها هفته‌ای یک جلسه در نظر گرفته شده است و اگر وضعیت بهتر شود و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعداد جلسات افزایش می‌یابد. دوره‌ها در رشته‌های صوت و لحن، تجوید، قرائت، حفظ و سایر موارد پیش‌بینی شده است و امسال آموزش مداحی با حضور مجید موحد از مادحان روشندل خواهیم داشت.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان با بیان اینکه با شیوع کرونا حال مؤسسات قرآنی خوب نیست، تصریح کرد: در ایام کرونا، بسیاری از مؤسسات قرآنی متضرر و حتی بسته شدند و اکنون با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و منابع درآمدی قطع شده است که لازم است دستگاه‌های تصمیم‌گیر و متولیان از جمله اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبود شرایط این مؤسسات را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه فعالیت‌های قرانی یک مقدار کمرنگ شده است، اما دارالقرآن زنجان در ماه مبارک رمضان محافل مجازی با عنوان طرح ضیافت الهی را به مدت 30 شب برگزار کرد و اساتید قرآنی باید جلسات هفتگی قرآن را در فضای مجازی برگزار کنند.

رحیمی تصریح کرد: جلسات قرآنی روزهای شنبه با حضور یوسف قاسمی، قاری برجسته کشوری هم به شکل حضوری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هم به شکل زنده در اینستاگرام پخش می‌شود و روزهای دوشنبه این جلسه با حضور یوسف قنبری دیگر قاری سرشناس کشوری برگزار می‌شود و در روزهای پنجشنبه از ساعت 18 تا 18:30 تفسیر قرآن از طریق ارتباط تصویری با آیت‌الله دولابی را خواهیم داشت. تلاوت استاد میانداری نیز از جمعه این هفته کار خود را فقط به شکل حضوری آغاز می‌کند.

وی تأکید کرد: فضای مجازی، حقیقتی است که مذهبی‌ها باید آن را قبول کنند. کرونا شرایطی را پیش آورده که تهدیدها باید به فرصت تبدیل شوند و تلنگرهایی داشت که نباید از فضای مجازی غافل شویم و حتی در شرایط پساکرونا نیز آموزش‌های غیرحضوری و استفاده از ابزارهای نوین دنبال شود.

انتهای پیام
captcha