اجرای طرح «نورالثقلین» در زنجان
کد خبر: 3904541
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

اجرای طرح «نورالثقلین» در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اجرای طرح نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه از محور خانواده خبر داد.

اجرای طرح نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز، ۲۴ خردادماه در جلسه توجیهی طرح قرآنی نورالثقلین اظهار کرد: استان زنجان از اساتید قرآنی با مهارت برخوردار است که قرآن‌آموزان بسیاری را تربیت می‌کنند و با بهره‌گیری از توانمندی‌ آن‌ها در برنامه‌های بنیادی می‌توان نتیجه مطلوب‌تری دریافت کرد.

وی با تأکید بر گسترش محافل تربیتی و معرفتی منسجم با محوریت قرآن بیان کرد: طرح نهضت تربیت قرآنی برای ترویج سبک زندگی قرآنی در خانواده‌های ایرانی و عمل به منویات مقام معظم رهبری از طرف سازمان دارالقرآن ارائه شده است.

این مسئول ادامه داد: نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» یک طرح بنیادی با مرکزیت مساجد به عنوان کانون اصلی فعالیت و محور جلسات قرآنی خانگی است که با ایجاد یک شبکه گسترده از محافل قرآنی خانگی سعی در تعمیق معارف قرآنی در بنیادی‌ترین رکن جامعه یعنی خانواده‌ها را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به برگزاری سلسله جلسات تدبر در قرآن با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و همچنین فعالیت‌های گسترده موسسات و خانه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از معارف اسلامی از طریق جلسات خانگی قرآن در جامعه ترویج می‌یابد و باید در تقویت بار علمی آن‌ها تلاش کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مجموعه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف قرآنی عنوان کرد: رویکرد ما ایجاد مجموعه‌های تخصصی در حوزه تدبر در قرآن، قرائت قرآن، حفظ قرآن و سایر موارد است که با تاکید بر اندیشه‌های تفسیری امامین انقلاب و برگزاری جلسات خانگی قرآنی با استفاده از اساتید مجرب به دنبال ایجاد فضای قرآنی در جامعه هستیم.

احمدی تصریح کرد: تشکیل هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در راس سازمان دارالقرآن زمینه‌ساز ایجاد تحول و تغییر رویکرد در فعالیت‌ها شده است.

انتهای پیام
captcha