ظرفیت جامعةالزهرا(س) در زمینه آموزش و پرورش بررسی شد
کد خبر: 3910689
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

ظرفیت جامعةالزهرا(س) در زمینه آموزش و پرورش بررسی شد

در جلسه معاون فرهنگی تبلیغی جامعةالزهرا(س) و مدیر اداره تبلیغ این نهاد حوزوی با معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش بر ظرفیت‌های مشترک همکاری تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در راستای توسعه همکاری‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، معاون فرهنگی تبلیغی جامعةالزهرا(س) و مدیر اداره تبلیغ این نهاد حوزوی با معاون پژوهش و برنامه‌ریزی این ستاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بروز، معاون فرهنگی تبلیغی جامعةالزهرا(س)، در سخنانی گفت: با توجه به تنوع رشته‌ای و آمادگی کامل طلاب جامعةالزهرا(س) بدون تردید با برنامه‌ریزی مدون‌تر طلاب جامعه در آزمون‌های آینده موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهند کرد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالزهرا(س) با اشاره به آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۸-۹۹، افزود: در این آزمون شرایط و شناخت کافی وجود نداشت، ولی امید است با برنامه‌ریزی که انجام خواهیم داد، جامعةالزهرا(س) سهم بسزایی در موفقیت‌های آتی در آزمون‌های آموزش و پرورش به خود اختصاص خواهد داد. امید است با حضور مستمر در جلسات و کارگروه‌های کارشناسی شاهد حضور و استقبال چشمگیر طلاب جامعةالزهرا(س) در آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش باشیم.

برگزاری دوره مهارت‌افزایی «شمیم»

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری دوره مهارت‌افزایی طرح جامع تبلیغی «شمیم» یکی از راهکار‌های توانمندسازی طلاب جامعةالزهرا(س) در خصوص شیوه‌های نوین آموزشی و تبلیغی است، اظهار کرد: تاکنون ۲۳۰ طلبه در این دوره شرکت داشته و در سال گذشته ۱۰۱ مدرسه میزبان این طلاب به منظور فعالیت‌های تبلیغی بوده است. هدف از برگزاری این طرح، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت تبلیغی طلاب، تربیت نیرو جهت تبلیغ در مراکز مختلف با توجه به مخاطبان گوناگون و ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف تبلیغی است.

معاون جامعةالزهرا(س) ادامه داد: این طرح در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که سطح عمومی این طرح شامل مهارت‌های ارتباطی، سخنوری، روش بیان احکام، رسانه، مدح و رثا، کلاس‌داری و مهارت پاسخگویی است و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن دوره عمومی می‌توانند در دوره تخصصی این طرح ثبت‌نام کنند.

پذیرش ۴۴۰ طلبه در آزمون وزارت آموزش و پرورش

در ادامه نیز علیرضا رحیمی، معاون معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ستاد همکاری‌ها، از نهایی شدن پذیرش ۴۴۰ طلبه در آزمون و مصاحبه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی اظهار کرد: از برکت انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی امروز شاهد پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در مقطع ابتدایی، ۹۶ درصدی متوسطه اول و قریب به ۸۲ درصدی در متوسطه دوم هستیم. در آزمون استخدامی سال ۹۹ تعداد ۱۲ هزار فرصت ثبت‌نام در قالب هشت رشته بر اساس ماده ۲۸ ویژه حوزویان اعم از خواهران و برادران وجود داشت و حوزویان برای موفقیت در آزمون باید تلاش بیشتری به عمل آورند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌ها بیان کرد: برخی اساتید و مدیران حوزوی بر این باورند طلبه، اگر کار و مهارت معلمی را نداند و نتواند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را برعهده بگیرد، به اهداف تحصیل در حوزه نرسیده است.

رحیمی از برگزاری نشست‌های کارشناسی و تحلیلی با مراکز و مجموعه‌های حوزوی پیرامون جمع‌بندی و ارزیابی حضور طلاب و عدم موفقیت آنان در آزمون استخدامی سال ۹۸-۹۹ خبر داد و گفت: این نشست‌ها در رده کارشناسی برگزاری و نتیجه به مجموعه‌های مرتبط ارسال خواهد شد.

در ادامه این نشست، معصومه بهرامی، مدیر اداره تبلیغ جامعةالزهرا(س)، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های پیدا و پنهان دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب گفت: هرچه بتوانیم این مشارکت‌ها را تقویت کنیم بدون شک نقشه‌ای از نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهیم کرد. از آنجا که بحث تعلیم و تربیت یکی از دغدغه‌های مدیریت جامعةالزهرا(س) و برنامه‌ریزان آن است، تاکنون علاوه بر برنامه‌های جاری شش دوره تربیت مربی کودک و نوجوان را با حضور نخبگان و طلاب ممتاز جامعةالزهرا(س) برگزار کرده‌ایم و این ظرفیت مطلوبی برای جذب و بکارگیری در بدنه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
captcha