مذاکرات اردن با اروپا برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری
کد خبر: 3910972
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

مذاکرات اردن با اروپا برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری

«ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن با مقامات اروپایی در مورد مقابله با طرح الحاق کرانه باختری و از سرگیری روند حل و فصل مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی الصفا، وزیر خارجه اردن در یک تماس تلفنی با همتایان خود «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، «هایکو مائس»، وزیر خارجه آلمان، «ادگار رینکوویچ»، وزیر خارجه لتونی و همچنین با «جوزپ بورل»، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

بنابر بیانیه وزارت خارجه اردن الصفدی، وزیر خارجه اردن و جوزپ پورل بر ادامه هماهنگی و کار مشترک برای جلوگیری از اجرای برنامه الحاق و آغاز مجدد مذاکرات برای دستیابی به صلح عادلانه تأکید کردند.

وزیر اردن همچنین با همتای لتونی خود برای اتخاذ موضع واحد علیه الحاق کرانه باختری و مخالفت رژیم صهیونیستی با قوانین بین‌المللی و تضعیف تلاش‌های صلح‌آمیز توسط صهيونيست‌ها توافق کردند.

الصفدی نیز در جریان تماس با وزیر خارجه فرانسه مذاکراتی را در مورد تلاش برای جلوگیری از اجرای طرح الحاق کرانه باختری انجام داد. دو طرف همچنین در مورد هماهنگی مداوم فعالیت‌های دوجانبه در چارچوب اروپایی ـ عربی برای جلوگیری از اجرای طرح الحاق و یافتن راهکار برای شروع مذاکرات در راستای پیشبرد حل و فصل نزاع بر اساس راهکار دوکشوری و قوانین بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه اردن الصفدی در جریان تماس تلفنی با همتای آلمانی خود در مورد تلاش‌های مشترک برای مقابله با خطر الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و راه‌اندازی مجدد روند حل و فصل نیز گفت‌وگو کرد.

یادآور می‌شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده بود که طرح الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز کند اما به علت فشارهای جامعه بین‌الملل از جمله اتحادیه اروپا و همچنین اختلافات داخلی و عدم تفاهم با آمریکا اقدام غیر قانونی این رژیم با شکست مواجه شد.

انتهای پیام
captcha