اختتامیه بیستمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش برگزار شد
کد خبر: 3939623
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
با حضور امیر حیدری؛

اختتامیه بیستمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله سراسری بیستمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش به صورت زنده و از طریق صفحه رسمی خانواده بزرگ ارتش در اینستاگرام، امروز، 17 آذرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه مرحله سراسری بیستمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش، امروز 17 آذرماه به صورت آنلاین و برخط، با سخنرانی حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیرسرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش از طریق صفحه خانواده بزرگ ارتش در اینستاگرام به نشانی family_artesh برگزار شد.

این برنامه با تلاوت سروان سیدمهدی حسینی، مسئول امور مسابقات ارتش آغاز شد و در ادامه سرهنگ مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ارتش به ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات پرداخت.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تدابیر ویژه برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شد. به گونه‌ای که در مرحله مقدماتی این مسابقه، بیش از 9 هزار نفر حضور داشتند. همچنین در مرحله منطقه‌ای چهار هزار و 261 نفر شرکت کردند.

میدانی بیان کرد: از این تعداد، دو هزار و 453 نفر در سطح نیروها شرکت کردند و 646 نفر از برترین‌ها در مرحله نهایی کل ارتش طی بازه زمانی چهار روزه از 12 آذرماه با هم به رقابت پرداختند. از این تعداد 213 برگزیده شدند.

وی به آغاز طرح قرآنی تنویر همزمان با اختتامیه مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: این مسابقات ویژه کارکنان پایور و خانواده‌ها و با محوریت سبک زندگی قرآنی و سوره مبارکه لقمان است. 30 هزار کتاب و 10 هزار پوستر در سطح ارتش توزیع شده است.

در بخش دیگر این برنامه حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به بخشی از فرمایش فرمانده معظم کل قوا در دیدار کارکنان فرهنگی ارتش و نیروهای مسلح، گفت: فرمایش ایشان انجام 10 برابری کارها و فعالیت‌ها در حوزه مسائل فرهنگی است، بنابراین در حوزه قرآن نیز باید کار 10 برابری انجام داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 14 هزار حافظ یک جزء تا حافظ کل در سطح نیروهای ارتش داریم که طی برنامه‌ریزی، این تعداد تا سال آینده باید دو برابر و به 28 هزار حافظ افزایش یابد.

محمدحسنی با اشاره به افتتاحیه مسابقه طرح تنویر، بیان کرد: این طرح به منظور آشنایی و توسعه سبک زندگی قرآنی میان خانواده‌ها و کارکنان است که پایان مسابقات خانواده‌های ارتش و آغاز طرح تنویر را به فال نیک می‌گیریم.

در ادامه امیرسرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر تلاش در فراگیری و درک آیات الهی، تصریح کرد: به وجود کارکنان قرآنی و خانواده‌های آنها در ارتش جمهوری اسلامی ایرانی افتخار می‌کنیم  که اینگونه در مسیر اعتلای قرآن تلاش می‌کنند. ما خادم آنها هستیم.

بخش دیگر این مراسم که به صورت زنده از اینستاگرام پخش می‌شد، ارتباط تلفنی با دو نفر از حائزین رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات بود که به صورت تصادفی انتخاب شدند و از سوی فرماندهی نیروی زمینی نیز هدیه‌ای به آنها اهدا شد.

در ادامه، نیز رتبه‌های نیروها در مقاطع بانوان شاغل، همسران، فرزندان دختر و پسر اعلام شد که در  مجموع و براساس آمار گروهی در تمامی مقاطع نیروهای هوایی با 3755 امتیاز حائز رتبه اول، نیروی زمینی با 2855 امتیاز حائز رتبه دوم، نیروی پدافند هوایی با 2695 امتیاز حائز رتبه سوم، نیروی دریایی با 2705 امتیاز حائز رتبه چهارم و ستاد آجا با 1920 حائز رتبه پنجم شد که نمایندگان نیروها شامل سرگرد مصطفوی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام نوری، رئیس مرکز قرآن، عترت ونماز نیروی زمینی، حجت‌الاسلما دنیادیده، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز پدافند هوایی و ناخدا سوم جاسم مطور، مدیر قرآن نیروی دریایی ارتش و سرهنگ دوم اژدر، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ستاد آجا لوح تقدیر خود را دریافت کردند.

یادآور می‌شود، هدایا برترین‌های هر مقطع و رشته به صورت نقدی است که به حساب آنها واریز و لوح‌های سپاس به آدرس‌های پستی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha