زیارت اهل بیت(ع) قلب‌ها را با خود همراه می‌کند
کد خبر: 4069852
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

زیارت اهل بیت(ع) قلب‌ها را با خود همراه می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: زیارت به معنی میل پیدا کردن به ولی الهی است، نفس زیارت یک کار ارزشمندی است که قلب‌ها را با خود همراه می‌کند.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۱۹ تیر در  نشست حرم‌شناسی که با حضور جمعی از رؤسای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که زیارت به معنی میل پیدا کردن به ولی الهی است، اظهار کرد: نفس زیارت یک کار ارزشمندی است که قلب‌ها را با خود همراه می‌کند.

وی افزود: در زیارت معرفت اهل بیت(ع) و اظهار ارادت به مقام این بزرگواران وجود دارد و قلوب محبین اهل بیت(ع) به هم‌دیگر نزدیک می‌شود و لذا هر اندازه انسان در این راه هزینه می‌کند از دست نمی‌رود بلکه سرمایه‌گذاری برای آخرت و آینده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در روایات بیان شده است که هر کس اهل بیت(ع) را زیارت کند، مورد عنایت حضرات معصومین قرار خواهد گرفت، لکن هر فرد به اندازه معرفت خود از این سفره رحمت الهی بهره‌مند می‌شود.

وی عنوان کرد: سال‌ها قبل از ولادت حضرت معصومه(س) محل قبر ایشان در قم از طرف امام صادق(ع) به مؤمنین خبر داده شده و از آن به عنوان حرم اهل بیت(ع) یاد شده است.

حجت‌الاسلام امامی تصریح کرد: در عصری که دشمن شیعیان را تحت فشار گذاشته و زندگی را برای آن‌ها سخت کرده بود، امام کاظم(ع) به جهاد فرزندآوری روی آوردند و حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از ۳۷ فرزند امام کاظم علیه السلام است که امروز نورش جهان علمی شیعه را منور کرده است.

وی با بیان این که شخصیت حضرت معصومه(س) بی‌نظیر است و این لقب از سوی امام به ایشان داده شده است، گفت: در بین امام‌زاده‌ها فقط زیارت نامه حضرت معصومه(س) از سوی امام معصوم وارد شده است و حضرت همچون حضرت زینب کبری(س) عالمه غیر معلمه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امام کاظم علیه السلام در شأن حضرت معصومه(س) جمله فداها ابوها، را به کار برده است و این جمله قبل از آن فقط در مورد حضرت زهرا سلام‌الله علیها از سوی رسول مکرم اسلام صلی‌الله علیه‌و آله استفاده شده است.

وی به ورود حضرت معصومه به شهر قم اشاره کرد و افزود: وقتی حضرت معصومه سلام‌الله علیها وارد شهر قم می‌شوند زنان با دسته گل به استقبال ایشان می‌روند و حضرت در طول اقامت خود در این شهر مقدس، در منزل موسی بن خرزج زندگی می‌کردند و بعد از وفات در این مکان مقدس دفن می‌شوند و بعدها اولین بار توسط زینب دختر امام جواد(ع) قبه و بارگاهی برای ایشان ایجاد می‌گردد و در زمان قاجار هم بنای بزرگی بر این حرم ساخته می‌شود و آیت‌الله یزدی حوزه علمیه را در این مکان تاسیس می‌کنند و به مهم‌ترین محل انتشار علوم اهل بیت در جهان تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام امامی بیان کرد: بسیاری از علمایی که در این حرم دفن شده‌اند اگر در شهرهای دیگر دفن می‌شدند حتما دارای قبه و بارگاهی عظیم بودند اما بزرگترین افتخارشان این است که خاک آستان حضرت معصومه(س) باشند.

وی عنوان کرد: علمای زیادی برای حفظ میراث شیعه جانفشانی کردند و زمانی که انگلیس تمام کتب خطی را از ایران خارج می‌کرد، آیت الله مرعشی نجفی با روزه و نماز استیجاری کتب مهم اسلامی را خریداری می‌کنند و امروز سومین کتابخانه بزرگ نسخ خطی جهان اسلام به برکت ایشان در قم هست و آیت‌الله مرعشی نجفی ۶۰ سال خدمت حضرت معصومه(س) را کرده است و همیشه به این درگاه متوسل می‌شدند.

انتهای پیام
captcha