دومین جشنواره سراسری حدیث ارتش ویژه نوجوانان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4098672
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

دومین جشنواره سراسری حدیث ارتش ویژه نوجوانان برگزار شد + عکس

دومین جشنواره سراسری حدیث کودک و نوجوان ارتش ویژه فرزندان زیر 15 سال کارکنان آجا، روز گذشته، 19 آبان‌ماه، برگزار شد.

دومین جشنواره سراسری حدیث کودک و نوجوان ارتش ویژه فرزندان زیر 15 سال کارکنان آجا،به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، دومین جشنواره سراسری حدیث کودک و نوجوان ارتش ویژه فرزندان زیر 15 سال کارکنان آجا، روز گذشته، 19 آبان‌ماه، به میزبانی اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی صفت، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در مرکز همایش‌های کوثر این سازمان برگزار شد.

جلیلی‌صفت در این مراسم با اشاره به حدیث «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا ابدا» گفت: تمام دین ثقلین است یعنی فرهنگ و تفکر قرآنی، برگرفته از حدیث ثقلین است و باید سرلوحه فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد.

وی افزود: اگر توانستیم فرهنگ قرآن و حدیث را در جامعه پیاده کنیم، آن گاه خواهیم توانست رسالت عظیم قرآنی را جامه عمل پوشانده و به وظیفه خود تا حدودی عمل کنیم.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ما هستند، گفت: نسل جوان امروز که زمان جنگ را ندیده و از آگاهی و اطلاعات لازم در این زمینه برخودار نیست، از سوی دشمنان در معرض تهدید و آسیب قرار دارد، لذا همه ما باید تمام تلاش‌مان را برای تربیت معنوی آنها به کار ببریم.

جلیلی‌صفت با تأکید بر اینکه کار فرهنگی نیازمند تلاش شبانه روزی و کار جهادی است، افزود: نهادهای فرهنگی کشورمان باید در برنامه‌های فرهنگی و دینی به قدری رشد کنند که مبلغان فرهنگی را صادر کنند.

وی اظهار کرد: جوان و نوجوانی که با آموزه‌های دینی رشد کند کج‌اندیشی و ناهنجاری‌ها و ناآگاهی‌ها او را تهدید نمی‌کند و این نکته مهم ریشه در قرآن مبین و کلام نورانی اهل بیت(ع) دارد.

در ادامه این مراسم سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش نیز گفت: در دومین جشنواره سراسری حدیث کودک و نوجوان ارتش بیش از 14 هزار نفر از فرزندان زیر ۱۵ سال در چهار مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، چهارم دبستان تا ششم و مقطع تحصیلی اول متوسطه شرکت کردند.

وی افزود: این جشنواره با تکیه بر شیوه‌های جدید آموزشی و نرم‌افزاری با کاربری موبایل و کتابچه گویا برگزار شد و نحوه حضور علاقه‌مندان فقط محدود به حفظ حدیث نبود بلکه اجرای نمایشنامه و قصه‌گویی را نیز در برداشت.

انتهای پیام
captcha