اختتامیه جشنواره حدیث نهاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4186053
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

اختتامیه جشنواره حدیث نهاجا برگزار شد + عکس

آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره حدیث نیروی هوایی ارتش امروز، 14 آذرماه در ستاد این نیرو برگزار شد.

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره حدیث نهاجا برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ارتش، اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری حدیث  نیروی هوایی ارتش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی، معاون ستاد اقامه نماز کشور، امیرسرتیپ دوم سیدعلی نصرالله، معاون اجرایی نهاجا و سایر فرماندهان و مسئولان و جمعی از کارکنان، خانواده‌ها و دانشجویان این نیرو، صبح امروز، 14 آذرماه در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، معاون ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم، انسان را برترین مخلوق خدا معرفی و او را برای منظوری آفرید تا به وسیله پیامبران و امامان مورد هدایت قرار گیرد، گفت: اسلام، بسته‌ای جامع و کامل برای هدایت انسان‌ها است که با قرآن شروع می‌شود و با حدیث ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه حدیث سرچشمه وحی و بشریت محتاج شنیدن آن است، افزود: حدیث، احیاکننده جان انسان‌ها است و حفظ حدیث به تنهایی کافی نیست، بلکه باید علاوه بر حفظ احادیث به آنها عمل کنیم و این احادیث در ذهن ما حک شود تا بتوانیم در مقاطع مختلف زندگی از آنها استفاده کنیم.

معاون ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به کتاب «نماز در سیره و سخن امام علی(ع)» که به عنوان منبع این مسابقات انتخاب شده است، اظهار کرد: این کتاب حاوی نکات بسیار ارزشمندی از سیره عملی امام علی(ع) در حوزه نماز است که خواندن این کتاب به همگان توصیه می‌شود.

بهشتی با اشاره به حضور قلبی شهید بابایی در برپایی نماز، افزود: همه ما باید مانند شهید بابایی باشیم که به نماز خود افتخار می‌کرد و به گونه‌ای از نماز خود در دفتر آن فرمانده آمریکایی دفاع کرد که آن شخصی که مسلمان هم نبود، قانع شد و همین باعث سرافرازی و سربلندی شهید بابایی شد.

معاون ستاد اقامه نماز کشور در پایان با بیان اینکه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی خود را با نماز آغاز کردند، ادامه داد: امام علی(ع) در نامه‌هایش به فرماندهان و مسئولان حکومتی فرموده است که همیشه طلایی‌ترین وقت خود را برای نماز اختصاص دهید و در همین راستا پیوستگی و تمسک به پنج عنصر خدا، پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع)، قرآن و مسجد ما را از آسیب‌های دنیوی و اخروی دور نگه خواهد د اشت.

حسن ختام این برنامه تجلیل از نفرات برتر جشنواره مسابقات ارتش با اهدای لوح یاد بود بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha