نگرانی محافل صهیونیستی از قدرت‌ نظامی محور مقاومت
کد خبر: 4142825
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

نگرانی محافل صهیونیستی از قدرت‌ نظامی محور مقاومت

محافل صهیونیستی اخیرا با طرح ادعاهایی درباره توسعه قدرت نظامی ایران در خلیج فارس و اقیانوس اطلس، این امر را مایه تقویت محور مقاومت و تهدید جدی برای امنیت رژیم صهیونیستی دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، اسرائیل  مدعی شده که کشتی‌های تجاری ایران اخیراً به سیستم‌های تهاجمی و اطلاعاتی پیشرفته مجهز شده‌اند تا برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در مناطق دور از مرزهای ایران آماده شوند.

نینا فاکس، خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت، به نقل از ژنرال آهارون حلیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اشغالگر مدعی شد: حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، نزدیک است اشتباهی مرتکب شود که منجر به ورود منطقه به یک جنگ بزرگ می‌شود. وی ادعا کرد که تهدید ایران برای اسرائیل مستقیم شده است و زمینه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

وی در گزارشی ادعا کرد: پس از گذشت 17 سال از جنگ دوم لبنان در سال 2006 و با گسترش معادلات علیه اسرائیل، حزب الله در آستانه ارتکاب اشتباهی است که می‌تواند منطقه را به سمت یک جنگ بزرگ سوق دهد و شاید عملیات مجدو تنها مورد آن نباشد و بنابراین اشتباه نکنیم.

یوآو گالانت، وزیر دفاع این رژیم، موضوع ایران را به‌عنوان مهم‌ترین تهدید علیه اسرائیل مورد توجه قرار داد و برای اولین بار در سخنرانی خود ادعا کرد که ایران برای تشکیل پایگاه‌های شناور، کشتی‌های تجاری غیرنظامی را به کشتی‌های نظامی تبدیل کرده است و تعداد این کشتی‌ها به ده‌ها عدد می‌رسد و گاه برای انتقال صدها هزار تن انواع سلاح از جمله پهپاد، موشک، سامانه‌های تهاجمی و اطلاعات پیشرفته با هدف قرار گرفتن در پایگاه‌های پیشرو در مناطق دور از مرزهای ایران طراحی شده است.

وی مدعی شد: اخیراً یکی از کشتی‌ها در حال حرکت به سمت خلیج عدن دیده شده است که در ادامه عملیات دریایی ایران در خلیج فارس و دریای عرب بوده و در تلاش است تا عملیات خود را تا اقیانوس هند و سپس مدیترانه گسترش دهد. این یک سیاست هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است که عنوان آن تهدید خطوط کشتیرانی نظامی و غیرنظامی است.

گالانت همچنین ادعا کرد: اخیراً شاهد روند قابل توجهی از همگرایی عرصه‌ها در غزه، لبنان، سوریه و کرانه باختری بوده‌ایم که رابطه نزدیکی بین آنها وجود دارد و در این ارتباط، ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات منطقه‌ای و جهانی از طریق عناصر مرزی خود علیه ماست که جنگ فرسایشی به راه انداخته و در عین حال قدرت اقتصادی آن برای توسعه تسلیحات هسته‌ای نظامی رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در سال‌های اخیر روند کنترل جغرافیایی و ایدئولوژیک را بر کشورهای منطقه در سوریه، لبنان، عراق، یمن و نوار غزه پیش برده است.

او در پایان گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در جلوگیری از حملات اسرائیل مؤثر نخواهد بود و تا زمانی که این کشور زمینه مساعدی برای نفوذ ایران و نیروهای نیابتی‌اش از خاک خود باشد، وضعیت همین است.

انتهای پیام
captcha