طرح قرآنی شهید الحوثی را با اقتدار پیش‌ می‌بریم + فیلم
کد خبر: 4143166
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
در راهپیمایی یمنی‌ها تأکید شد:

طرح قرآنی شهید الحوثی را با اقتدار پیش‌ می‌بریم + فیلم

مردم در شهرهای مختلف یمن امروز با برپایی راهپیمایی‌های گسترده ضد استکبار بر تمسک به طرح قرآنی شهید الحوثی برای دستیابی به آزادگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان علیه اسلام تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، مردم در شهرهای صنعاء، پایتخت یمن و دیگر استان‌های آزاد شده این کشور به مناسبت سالروز فریاد بر استکبار به خیابان‌ها آمدند.

سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن دیروز طی نطقی به همین مناسبت شهروندان یمنی را به برپایی راهپیمایی بزرگ برای اعلام بیزاری از مستکبران و تأکید بر عزم راسخ برای مقابله با توطئه‌های دشمنان دعوت کرد.

وی تأکید کرد که حضور در این راهپیمایی‌ها بیانگر استواری و پایداری ملت یمن در دفاع از مواضع خود در قبال آرمان‌های امت اسلامی و در راس آن مسئله فلسطین است.

ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن هم که در راهپیمایی امروز صنعاء حضور داشت تأکید کرد که این حضور گسترده مردم در همه میادین برای سردادن شعار آزادی است.

او با بیان اینکه امروز شعار آزادی شعار همه مستضعفان دنیاست، گفت که جنگ علیه یمن برای مقابله با طرح و حرکت قرآنی این کشور بوده است تا آن را به تعبیر خود در نطفه خفه کنند، اما امروز به میدان وسیع برای همه آزادگان جهان تبدیل شد.

وزیر یمنی با بیان اینکه روز فریاد بر مستکبران به معنای صیانت از شرافت و سربلندی است، گفت: ما با مبارزه با استکبار خواسته‌ایم که زنده و آزاده باشیم.

در حال حاضر در استان‌های صنعاء، صعده، ذمار، تعز، عمران، إب، ریمه، الجوف، المحویت، الضالع، مأرب و البیضاء راهپیمایی‌های گسترده با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم در حال برگزاری است.

علامه محمد مفتاح، مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن که در این مراسم حضور یافته بود گفت: مردم یمن پرچم مقابله با ظلم آمریکا را پیشاپیش همه ملت‌ها به دوش می‌کشند و این رویارویی را رهبری می‌کنند و نوک پیکان آن هستند.

وی افزود از زمان آغاز مرحله فریاد بر استکبار در یمن تا مرحله‌ای که امروز در آن به سر می‌بریم، تحولات عظیمی در همه سطوح به نفع طرح قرآنی در ایستادگی برابر استکبار و دفاع از آزادی و آزادگی رخ داد.

در بیانیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی صنعاء نیز آمده است: همانطور که رهبر انقلاب یمن به صهیونیست‌های عرب هشدار داد، به آنها هشدار می‌دهیم که آمریکا در آستانه انحطاط و عقب‌نشینی است و به آن برای ادامه تجاوز به یمن امید نداشته باشید .

در این بیانیه تأکید شده است: از مهم‌ترین گام‌های عملی در راستای طرح قرآنی، سلاح تحریم کالاها و محصولات دشمن به عنوان عامل تکامل امت و ایجاد خودکفایی بوده است .

بر اساس این بیانیه، این آمریکاست که تجاوز علیه کشور یمن را رهبری می‌کند و با محاصره یمن برای ایجاد صلح سنگ اندازی می‌کند و بر تداوم مبارزه اصرار دارد تا ثابت شود همین امر درستی موضع شهید الحوثی رهبر فقید انصار الله در راه اندازی طرح قرآنی را نشان می‌دهد.

مردم یمن همچنین تأکید کردند که به مقاومت در برابر تجاوز و محاصره دشمنان علیه کشورشان ادامه می‌دهند و برای به کارگیری هر گزینه‌ای علیه متجاوزان و دشمنان آماده هستند.

در این بیانیه بر حمایت یمن از جنبش‌های جهاد و مقاومت در عراق، لبنان، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha