پاسخ مثبت مجلس به درخواست افزایش سهم بخش تعاون در برنامه هفتم
کد خبر: 4156899
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

پاسخ مثبت مجلس به درخواست افزایش سهم بخش تعاون در برنامه هفتم

معاون پارلمانی اتاق تعاون ایران گفت: با کمیسیون اجتماعی مجلس مذاکراتی را درباره ارتقای سهم بخش تعاون در برنامه هفتم انجام داده‌ایم و پیشنهاداتمان را هم مطرح کرده‌ایم و بعضی از این پیشنهادات در کمیسیون به تصویب رسیده و از آن‌ها استقبال شده است.

مهرداد بائوج لاهوتی

مهرداد بائوج لاهوتی، معاون پارلمانی و امور حقوقی اتاق تعاون ایران در گفت‌وگو با ایکنا، درباره آخرین خبرها از مذاکرات با دولت در ارتباط با افزایش سهم تعاونی‌ها در برنامه هفتم توسعه گفت: از نظر ما رویکرد برنامه هفتم توسعه به تعاونی‌ها مورد قبول نیست و با آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند تفاوت دارد.

وی افزود: بر این باوریم اگر دولت می‌خواهد به شرایط اقتصادی سروسامانی دهد و وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشد باید پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد و اقتصاد را به بخش خصوصی و تعاونی بسپارد. به عبارتی عمر اقتصاد دولتی به سر آمده و دیگر دولتی اداره کردن اقتصاد نسخه خوبی برای کشور محسوب نمی‌شود.

معاون پارلمانی و امور حقوقی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه رویکرد دولت به اقتصاد در برنامه هفتم خیلی امیدبخش نبود، اظهار کرد: نه‌تنها در برنامه هفتم سهم دولت در اقتصاد کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم یافته است.

لاهوتی به جلسات اتاق تعاون با دولت اشاره کرد و یادآور شد: جلسات مکرری با معاون اول رئیس جمهور جناب آقای مخبر انجام شده تا سهم تعاون که متأسفانه در هیچ بخش برنامه هفتم به آن اشاره نشده بهبود یابد و در این جلسات آقای مخبر به ما گفتند دولت بیش از همه به مردمی‌شدن اقتصاد باور دارد و ما هم به ایشان یادآوری کردیم اگر دولت می‌خواهد اقتصاد را مردمی کند باید از دریچه تعاونی‌ها وارد شود و از سوی دیگر با کمیسیون اجتماعی مجلس مذاکراتی را انجام داده‌ایم و پیشنهاداتمان را هم مطرح کردیم و بعضی از این پیشنهادات در کمیسیون به تصویب رسیده و از آنها استقبال شده است.

وی بیان کرد: فعلاً مذاکرات با دولت نتیجه خاصی در پی نداشته و امیدواریم دولت کم و کاستی‌های برنامه هفتم را بپذیرد و حاضر شود سهم بخش تعاون را در برنامه هفتم افزایش دهد. البته آقای مخبر اشتباهات را قبول دارد و پذیرفته که باید این اشتباهات اصلاح و برطرف شوند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha