پژوهشگر آمریکایی: سوره نحل نمونه‌ای شگفت‌انگیز از اعجاز قرآن است
کد خبر: 4171210
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

پژوهشگر آمریکایی: سوره نحل نمونه‌ای شگفت‌انگیز از اعجاز قرآن است

پژوهشگر آمریکایی آیات سوره نحل درباره زنبور عسل را نمونه‌ای شگفت‌انگیز از اعجاز قرآن کریم توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، یک محقق آمریکایی در علم زنبور عسل با ابراز شگفتی از توصیف قرآن در خصوص نقش زنبورها در کندو و بیرون آن، دقت جزئیات موجود در سوره نحل را تأیید و تحسین کرد.

 مک کی اورتن که 10 سال است در حوزه زنبورداری در کالیفرنیا کار می‌کند، در یک کلیپ ویدئویی در حساب اینستاگرام خود ظاهر شد، در حالی که یک نسخه ترجمه شده از قرآن کریم را با خود داشت و شروع به خواندن سوره نحل کرد.

اورتن در این ویدئو گفت: شنیدم که سوره‌ای در قرآن درباره زنبورها وجود دارد. بنابراین دوست داشتم آن را بررسی کنم و این، چیزی است که من پیدا کردم. سوره شماره 16 قرآن کریم، نحل نام دارد. قرآن آنقدر به زنبور عسل احترام می‌گذارد که کشتن زنبور را گناه می‌داند.

 او افزود: سه چیز اصلی وجود دارد که مرا به شگفتی واداشته است، نخست چیزی که در قرآن کریم درباره عسل گفته می‌شود که خداوند می‌فرماید: «يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ» (آن‌گاه از درون آن، شربت شیرینی به رنگ‌های مختلف بیرون آید که در آن شفاء مردمان است. در این کار نیز آیتی از قدرت خدا برای متفکران پیداست).

وی افزود: رنگ‌های عسل متفاوت است، شما دوستان می‌دانید که من این را دوست دارم. عسل یک غذای جادویی و در واقع یک جادوگر است.

این پژوهشگر آمریکایی گفت: دومین موضوع این است که زندگی زنبور عسل را الگو قرار دهید. گویی خداوند می‌خواهد این پیام را بدهد که کوشا و فداکار باشید، در حالی که کندو خانه شما و کلونی، خانواده شما است و این ایده را می‌دهد که هیچ شغلی، خیلی کوچک نیست و اینکه به همه شغل‌ها نیاز است. به نظر من این بسیار زیبا است.

اورتن افزود: سومین و آخرین موردی که به نظر من واقعاً شگفت‌انگیز بود این است که قرآن در اصل به زبان عربی نوشته شده و در زبان عربی افعال مؤنث و مذکر به کار برده می‌شود و افعالی که قرآن برای توصیف زنبور عسل در ساختن، غذا خوردن، جستجوی غذا و کار کردن به کار گرفته همگی مؤنث بودند.

او توضیح داد: وقتی قرآن نوشته شد، هیچ دانشی در مورد زنبورها وجود نداشت. چه زنبورهای نر و چه زنبورهای کارگر، بنابراین اول زنبور ماده بوده است. بسیاری از مردم می‌گویند که این یک نشانه و یک راه ساده است که از طریق آن می‌توانیم بدانیم که چه مذهبی باشید و چه سکولار، قرآن کریم کتابی الهام بخش است که توسط خدا نوشته شده است و یادگیری در مورد زنبورها همیشه سرگرم کننده است.

انتهای پیام
captcha