لزوم پاسخ مستقیم ایران به جنایت رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4209399
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
عباس‌زاده مشکینی بیان کرد:

لزوم پاسخ مستقیم ایران به جنایت رژیم صهیونیستی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره گزینه‌‎های پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت: در این رابطه چندین گزینه مطرح است؛ برخی معتقدند باید از طریق نیروهای مقاومت در منطقه و به شکل نیابتی پاسخ اقدام تروریستی اخیر آنها را داد اما به اعتقاد من ایران باید به طور مستقیم پاسخ جنایت اخیر صهیونیست‌ها را بدهد.

محمود عباس زاده مشکینی

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق اظهار کرد:  پاسخی که ما به رژیم صهیونیستی می‌دهیم باید قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را نشان دهد و دشمن غاصب صهیونیستی بداند که دوران بزن در رو تمام شده است.

وی افزود: صهیونیست‌ها غلط بزرگی را مرتکب شده‌اند و باید پاسخ این غلط بزرگ را با تحمیل هزینه‌های سنگین بدهند تا دیگر هیچگاه جرئت تکرار این غلط را در ذهن خود نپرورانند. رژیم صهیونیستی در طی 6 ماه گذشته هر جنایتی را مرتکب شده است؛ خون کودکان و زنان بیگناه را به ناحق ریخته، بیمارستان‌ها را تخریب کرده و مانع ارسال کمک به مردم مظلوم غزه شده و از سوی دیگر به لبنان و سوریه و اخیراً هم به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق تعرض کرده است ولذا اگر پاسخ جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را ندهیم قطعاً وحشی‌تر از قبل خواهد شد.

ضرورت پاسخ قاطعانه به صهیونیست‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ ندادن موجب ناامنی و جری‌تر شدن دشمن می‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم امنیت داشته باشیم و از وقوع جنگ جلوگیری شود باید توان بازدارندگی کشور را به اثبات برسانیم. ملت‌هایی طعم صلح و امنیت را می‌چشند که برای تأمین آن هزینه پرداخت کنند. امروز اگر اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ بگذاریم قطعاً این رژیم دست به اقدامات بعدی خواهد زد پس لازم است به این رژیم جنایتکار پاسخی قاطع در زمان و مکان مناسب داده شود.

عباس‌زاده مشکینی درباره گزینه‌‎های پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت: در مورد پاسخ ما به رژیم صهیونیستی چندین گزینه مطرح است؛ برخی می‌گویند باید از طریق نیروهای مقاومت در منطقه پاسخ اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی را داد و به عبارت بهتر وارد جنگ نیابتی شد ولی من معتقدم این بار باید خودمان مستقیماً پاسخ دهیم.

وی تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مقاومت لبنان، سوریه، یمن و غزه از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و اینها مستقلانه رفتار می‌کنند و تا کنون هم مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به خوبی ایستاده‌اند و پاسخ داده‌اند و لذا خودمان باید مستقیم وارد شویم ولی مسئله مهم این است که حتماً باید در انتخاب هدف، زمان و مکان نهایت دقت را به کار گیریم.

جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و قاطع است

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک ضربه زده و باید چندین ضربه دریافت کند، گفت: این رژیم منحوس باید بداند جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و قاطع است و صبر استراتژیک او حدی دارد. باید کاری با صهیونیست‌ها کرد تا دیگر جرئت تعرض به اماکن دیپلماتیک و رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشند. این رژیم به منافع ما حمله کرد و باید به منافعش به طور مستقیم حمله شود.

عباس‌زاده مشکینی در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور کوچک و دست و پا بسته‌ای نیست و یک قدرت بزرگ و تأثیرگذار در منطقه محسوب می‌شود و همه کشورهای جهان با اشراف به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی سیاست‌هایشان را پیش می‌برند و لذا اگر پاسخ قاطعانه به رژیم صهیونیستی داده نشود امکان دارد این رژیم دست به تکرار جنایت بزند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha