مقاومت بی‌نظیر مردم غزه حاصل انس عمیق با قرآن است
کد خبر: 4209204
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
مجتبی رحماندوست:

مقاومت بی‌نظیر مردم غزه حاصل انس عمیق با قرآن است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه ملت فلسطین آرامش حاصل از قرآن خواندن را حفظ کرده‌ است، گفت: دیر یا زود اسرائیل نابود خواهد شد، زیرا رژیم صهیونیستی به سبب فضای خسته‌کننده جنگ ناتوان شده که حاصل مقاومت قرآنی ملت فلسطین است که در آینده‌ای نه چندان دور پیروزی فلسطینیان را رقم خواهد زد.

مجتبی رحماندوست، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل سیاسی

مجتبی رحماندوست، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر کل اسبق جمعیت دفاع از ملت فلسطین، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش انس مردم غزه با قرآن در استقامت و مقاومت بی‌نظیر بیش از شش ماهه آنها در برابر جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، گفت: هنگامی که به عمق، ریشه، اصل و ذات چیزی دست یافته شود، قطعا سایر حواشی انسان را از راه به‌در نخواهد کرد. 

وی با بیان اینکه گاهی به خطا و اشتباه می‌رویم، گفت: ما با تبلیغ، سخنرانی، مقاله و تهیه فیلم و ... سعی می‌کنیم تا اعتقادات مردم را در جایگاه‌هایی نگه داریم. حال آنکه هنگامی که به عمق ریشه‌ها توجه کنیم و به آن حس واقعی و وجدان الهی دست پیدا کنیم و به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی و اعتقادات صحیح برسیم، به منفی‌بافی‌های دیگران برای از میدان به در کردن خود توجه نمی‌کنیم.  

نگاه تحقیرآمیز قدرت‌های شیطانی به فلسطین

رحماندوست با تأکید بر اینکه به ملت فلسطین به اندازه‌ای با نگاه تحقیرآمیز توسط قدرت‌های شیطانی نگاه شده است و آن را به دیگر کشورها القا کرده‌اند که از آن واقعیت و حقیقتشان دور مانده‌اند، افزود: اکنون پرده‌ها درحال کنار رفتن است و عمق واقعیت‌های این ملت را می‌‌فهمیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: این‌ها چیزی نیست که در طول شش ماه پس از طوفان‌الاقصی ایجاد شده باشد. ذات ملت شریف فلسطین و غزه همین بوده و از این ذات بیرون نمی‌روند. 

مقاومت غزه؛ عامل توجه بسیاری از غیر مسلمانان دنیا به اسلام

وی با تأکید بر اینکه طی این مدت و پس از طوفان‌الاقصی، غیر مسلمانان بسیاری در دنیا متوجه اسلام شده‌اند، گفت: ملت شریف فلسطین، افراد باهوش و با استعدادی هستند، آنها با وجود این حجم جنگ، کشتار و نسل‌کشی در غزه همچنان مراسم عروسی، جشن تولد، جمع‌خوانی و جزءخوانی قرآن و سایر برنامه‌های روزمره زندگی خود را دارند.

رحماندوست اظهار کرد: ملت فلسطین و به ویژه مردم غزه، آرامش و اطمینان قلبی را که با تلاوت و انس با قرآن دارند، همچنان حفظ کرده‌اند. اسرائیل، دیر یا زود، نابود خواهد شد. رژیم صهیونیستی به اندازه کافی خسته است و از این فضای خسته‌کننده جنگ نیز بریده‌ و در آینده نزدیک نظامیان این رژیم به بیماری‌های روانی مبتلا می‌شوند. امیدوارم حاصل قرآنی بودن مردم و مقاومت ملت فلسطین در آینده‌ای نه چندان دور پیروزی آنها را رقم بزند. 

انتهای پیام
captcha