تعطیلی مصلای باب الرحمه نژادپرستانه است
کد خبر: 3910523
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
هیئت اسلامی مسیحی یاری قدس:

تعطیلی مصلای باب الرحمه نژادپرستانه است

هیئت اسلامی مسیحی یاری قدس و مقدسات فلسطین حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در خصوص تعطیلی مصلای «باب الرحمه» در مسجدالاقصی را نژادپرستانه دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این هیئت در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم دادگاه اسرائیل درباره بسته شدن درهای مصلای باب الرحمه یک حکم نژادپرستانه و افراطی است که با قانون آزادی عبادت متناقض است.
 
در این بیانیه تأکید شده است که حکم مذکور مخالف کلیه قوانین و هنجارهای بین‌المللی است و نقض آشکار حرمت مسجدالاقصی و حقوق مسلمانان به شمار می‌رود.
 
«حنا عیسی» دبیرکل هیئت اسلامی مسیحی یاری قدس و مقدسات تأکید کرد که جایگاه مسجدالاقصی والاتر از آن است که در برابر حکم صادره از دادگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی سر فرود آورد و ملت فلسطین یعنی تمام مسلمانان و مسیحیان فلسطینی اینگونه تصمیمات اشغالگرانه را غیرقانونی دانسته و آنها را به رسمیت نمی‌شناسند.
 
وی افزود:‌ مسجدالاقصی حق مسلم تمام مسلمانان است و آنها هستند که باید درباره همه مساجد خود تصمیم‌گیری کنند. لذا تصمیمات اشغالگرانه و افراط‌‌گرایانه اسرائیل درباره بسته‌شدن مصلای باب الرحمه را به هیچ وجه نمی‌پذیرند.
 
حنا عیسی در ادامه تأکید کرد: این حکم بی‌شک در ادامه پروژه‌ یهودی‌سازی مسجدالاقصی به ویژه مصلای باب الرحمه است و بیانگر تداوم تلاش اشغالگران افراطی برای تبدیل این مکان مقدس به کنیسه یهودیان است.
 
یادآور می‌شود دادگاه اسرائیل اخیرا حکمی درباره تعطیلی مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی صادر کرده و نیروهای اشغالگر پنجشنبه گذشته دستور کتبی آن را به اداره اوقاف اسلامی قدس ابلاغ کردند.

 

انتهای پیام
captcha