تأکید حکماء المسلمین بر ضرورت مقابله با گفتمان نفرت‌پراکنی
کد خبر: 4149219
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

تأکید حکماء المسلمین بر ضرورت مقابله با گفتمان نفرت‌پراکنی

شورای حکماء المسلمین خواستار افزایش تلاش‌ها برای مقابله با گفتمان نفرت‌پراکنی شده و بر ضرورت گسترش فرهنگ گفت‌وگو تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه البیان، شورای حکماء المسلمین به ریاست احمد الطیب، شیخ الازهر، بر لزوم تداوم و تشدید تلاش‌ها برای کاهش سخنان نفرت‌انگیز تأکید کرد: چرا که باعث تبعیض بین مردم می‌شود که مانع روند توسعه در جوامع می‌شود و صلح اجتماعی را تضعیف می‌کند.

این شورا بر گسترش فرهنگ گفت‌وگو، صلح و همزیستی مشترک تأکید کرد.

شورای حکماء المسلمین به مناسبت روز جهانی مبارزه با نفرت‌پراکنی، که بزرگداشت آن توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هجدهم ژوئن هر سال برگزار می‌شود، بر لزوم پرداختن به گفتمانی تأکید کرد که نفرت و تبعیض مذهبی و نژادی را بین مردم تحریک می‌کند و اثرات روانی و فیزیکی آن نه تنها افراد یا گروه‌ها، بلکه کل جوامع را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این شورا در بیانیه‌ای افزود که از زمان تأسیس خود در سال 2014، تلاش کرده است تا از طریق ابتکارات، فعالیت‌های متعدد، برای ترویج صلح، گسترش فرهنگ گفت‌وگو و مبارزه با همه نوع نفرت‌پراکنی، نژادپرستی، عدم تحمل و تبعیض تلاش کند و پروژه‌هایی را با هدف کاهش این پدیده‌های خطرناک پیش ببرد و همچنین به همکاری با شرکا برای گسترش فرهنگ تعامل و برادری انسانی ادامه دهد.

شورای حکماء المسلمین از تلاش‌های امارات در تصویب قطعنامه تاریخی شورای امنیت سازمان ملل برای ترویج تساهل، صلح و امنیت بین‌المللی قدردانی کرد. قطعنامه‌ای که در آن تصریح شده است گفتمان نفرت‌انگیز و افراط‌گرایی می‌تواند به گسترش این بیماری، تشدید و تکرار درگیری‌ها در جهان منجر شود.

این شورا همچنین خواستار محکومیت عمومی خشونت، گفتمان نفرت‌انگیز و افراط‌گرایی شده و همه طرف‌ها، از جمله رهبران مذهبی و رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی را تشویق کرد تا با نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی که به درگیری مسلحانه یا تشدید آن منجر می‌شود، مقابله کنند.

انتهای پیام
captcha